היישום אינו מחובר לאינטרנט

תגמול והערכת עובדים

עבודה מס' 067108

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שיטות התגמול השונות.

5,330 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מערכת ההנעה והתגמול של עובדים בעולם המודרני כיום מקבלת משמעות רבה מבעבר.
בעקבות התחרותיות הגדולה ומוביליות ההון האנושי בין החברות קם הצורך לתגמל ולתמרץ את העובדים וזאת בעיקר כדי לשמר את ההון האנושי וכדי לשמר את הידע הנצבר שלהם. מערכות ההנעה והתגמול עוזרות להניע את העובד באופן מוטביציוני ולהגדיל את תפוקתו ומעבר לזה לקשור את העובד לחברה ברמה אישית אשר גורמת לו לתחושת שייכות עמוקה לארגון. השאלה העיקרית שבפניה עומדת החברה/הגורם המתגמל - היא, מה תהא שיטת התגמול המתאימה ביותר לאופי החברה ולאופי העבודה.

מחד העובד דורש כמה שיותר ומאידך המעסיק רוצה לתת כמה שפחות. אי לכך נדרשת מערכת הנעה ותגמול אשר תספק פחות או יותר את הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים. אל לנו לטעות ולחשוב כי תגמול אין סופי יתן לנו תפוקה ומוטיבציה אין סופיים, ולכן יש למצוא את הגבול אשר מעבר לו התגמול לא יהיה אפקטיבי יותר. כמו כן יש לקחת במערכת השיקולים גורמים כגון: מצב שוק העבודה, ורמות שכר שונות הנהוגות בחברות מאותו ענף, כך שלא יווצרו פערים משמעותיים אשר עלולים ליצור תסכול וחוסר מוטיבציה.
התגמול אינו חייב להימדד רק במונחים כספיים, אלא גם בצורות שונות כגון: מתנות, סופי שבוע, נופשים, אירועים חברתיים, מכתבי הוקרה, הדרכות וכו'.

בעבודתנו זו אנו נתמקד בשיטות התגמול השונות. נעמוד על האפקטיביות של השיטות השונות. נבנה קריטריונים ושיטות להערכת ביצוע ונתמקד בבעיות העיקריות בתהליך ההערכה וכל זאת עפ"י התאוריות הידועות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. כללי
2.1. גישות בתכנון התגמול
2.2. טכניקות לקביעת תקנים
3. תיאוריית הציפיות
3.1. השפעתם של משתנים שונים על רמת המאמץ
4. סוגי תמלוגים
4.1. תמלוגים כספיים
4.2. תגמולים אחרים
5. מערכת הערכה של ביצועי עובדים בארגונים
5.1. מטרות הערכת ביצוע והממשקים עם מערכות כוח אדם אחרות
5.2. שמירה על מערכת אפקטיבית
5.3. מפתחות להערכה
5.4. בניית קריטריונים להערכת ביצוע
5.5. גישות לניסוח קריטריונים להערכת ביצוע
5.6. שיטות להערכת ביצוע
5.7. בעיות עיקריות בתהליך ההערכה
5.8. ניתוח הבעיות העיקריות בהרחבה
5.9. דרכים להפחתת ההטיות ועיוותים תפיסתיים בתהליך ההערכה
5.10. ראיון להערכת ביצוע
6. סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מערכת התגמול בחברה חייבת להיות מותאמת לפילוסופיה וליעדים של החברה. החברה קובעת תקנים אשר עמידה בהם תקדם את השגת יעדי החברה. עובד יקבל תמריץ על עבודתו במידה והישגיו יהיו גבוהים מהתקן. קיימות שתי גישות לקביעת תקנים אשר שונות בתכלית האחת מן השניה: האחת הינה הגישה הסטטית אשר קובעת תקנים ברמת ביצוע מסוימת אשר נשארת ללא שינוי עד לניתוח מחדש והשניה הינה הגישה הדינמית אשר מחייבת שינוי מתמיד ודינמי של התקנים. גישה זו מבוססת על היכולת של הארגון לשפר את ביצועיו באופן מתמיד.

תגים:

תגמול עובדים · הערכת עובדים · תמלוגים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תגמול והערכת עובדים", סמינריון אודות "תגמול והערכת עובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.