היישום אינו מחובר לאינטרנט

סוגיית "מהגרי העבודה" בישראל

עבודה מס' 067016

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסוגייה ומשמעות המדיניות הישראלית בהקשר של חיזוק הלאומיות.

1,797 מילים ,12 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בספרות ובמחקר הסוציולוגי רווחת הדעה כי הגירת העבודה משקפת קונפליקט מתמיד "המתקיים בין אינטרסים כלכליים ניאו-ליבראליים, הלוחצים להגמשת גבולות ולחצייתם על ידי הון, סחורות וכוח עבודה, ובין אינטרסים לאומיים המבקשים לבצר את הגבולות ביתר שאת מפני מעבר בלתי רצוי של בני אדם." (קמפ, 2002). ע"פ דברים אלו, "ייבוא" המהגרים מארצות אחרות אכן עונה על הצורך הכלכלי המגולם בגישה הניאו-ליברלית, הרווחת בישראל של העשורים האחרונים והמבקשת לאפשר תחרות אמיתית במשק העבודה ע"י פריצת הגבולות הבינלאומיים. מצד שני מהווה הגירת העבודה אתגר משמעותי למדינה המנסה למסד עצמה כמדינת לאום. הגירת העבודה מאיימת על המדינה בנושא רגיש של עיצוב הקולקטיב המתגבש כחולק שפה, היסטוריה, מנהגים ותחושת שייכות למסגרת פוליטית וריבונית (גיל ודהאן, 2006). קונפליקט זה הוא אכן קונפליקט מובן ומהותי לכל מדינה הקולטת הגירה אך במדינת ישראל באופן ספציפי, קיום מדניות של פתיחת הגבולות למהגרים זרים מהווה איום אמיתי על היותה מדינה יהודית חד לאומית.

למרות שאינני מתכחש לדעות הנ"ל ואין בדעתי לסתור אותן בבסיסן, אבקש לטעון כי דווקא בישראל שימשה מדיניות פתיחת השערים למהגרי העבודה ככלי לחיזוק הלאומיות, לפחות בתחילת הדרך.

קטע מהעבודה:

מדניות המכסות מהווה אמצעי רגולציה מרכזי בו שולטת המדינה בקווי המתאר של הגירת העבודה אך חשוב לזכור שמנגנון זה אינו תמיד יעיל וכיום רבים מהעובדים הזרים שוהים בארץ ללא ההיתרים הנדרשים ואף מועסקים במגוון עבודות כאילו יש בידם האישורים הנדרשים. הסדרי הכבילה לעומת זאת מתייחסים אך ורק לעובד הזר השוהה באופן חוקי בארץ והם בעצם דפוס ההעסקה של העובדים. הם הקושרים את העובד בקשר בלתי ניתן לניתוק אל מעסיקו במטרה לפקח על שהותו בארץ ולוודא כי הוא עוזב ברגע שאין בו עוד צורך. לבסוף, מדיניות הגירוש באה לטפל באותם מהגרים השוהים בארץ באופן לא חוקי, אם בגלל שתוקף האשרה שלהם פג ואם בגלל שהסתננו לארץ ונכנסו לגבולה ללא היתר כלל. בשנת 2002 הוקמה "מנהלת ההגירה" ובמסגרתה גם "משטרת ההגירה" לה הוקצו כ-400 שוטרים וכמה מאות מליוני שקלים.

תגים:

החברה הישראלית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סוגיית "מהגרי העבודה" בישראל", סמינריון אודות "סוגיית "מהגרי העבודה" בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.