היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר הטילים בקובה 1962

עבודה מס' 067001

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות להצבת הטילים על אדמת קובה.

3,973 מילים ,11 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

נושא העבודה שלי הוא משבר הטילים בקובה או "המשבר בקריביים" (כפי שקוראים לו הרוסים). שאלת המחקר שלי היא, מה גרם לבריה"מ להציב את הטילים בקובה? אראה את הסיבות להצבת הטילים ואוכיח למה אותם טילים הוצבו על אדמת קובה.
בפרק הראשון אעלה את הסיבות להצבת הטילים לפי הצד הסובייטי. אכתוב מנקודת ראות סובייטית מה גרם להם ולניקיטה חרושצ'וב להציב את הטילים על אדמת קובה. הנושאים בהם אגע יהיו מפרץ החזירים "ותוכנית מונגוס".
בפרק השני אראה את הסיבות להצבת הטילים לפי הצד האמריקאי. אכתוב על ארבע הסיבות העיקריות שלפי הממשל האמריקאי גרמו לבריה"מ להציב את הטילים. הסיבה הראשונה, הגנתה של קובה ומשטרו הקומוניסטי של פידל קסטרו מהאיום האמריקאי. הסיבה השניה הפוליטיקה של המלחמה הקרה שבה כל צד ניסה להרוויח מהמפלה של הצד היריב. הסיבה השלישית כוחם של הטילים. הסיבה הרביעית הינה ברלין וחשיבותה לשני הצדדים.
בדיון וסיכום אסביר מה דעתי על כל אחת מהסיבות להצבת הטילים ומה הבעיות שנתקלתי בהן במהלך כתיבת העבודה וקריאת החומר הביבליוגרפי הדרוש לכתיבת העבודה. המסקנה שהגעתי אליה בסוף העבודה שהצבת הטילים נבעה בעיקר כהסחה לעניין העיקרי שזאת סוגיית העיר ברלין וכמו כן הצבתם של הטילים על אדמת קובה נבעה בגלל מדיניות אגרסיבית אמריקאית כלפי בריה"מ.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
הצד הסובייטי:
מפרץ החזירים
Operation Mongoose ולחץ של הממשל האמריקאי על קובה
הצד האמריקאי:
הגנתה של קובה
פוליטיקה של המלחמה הקרה
כוחם של הטילים
ברלין
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אם מנסים לבחון את השאלה, של למה הוכנסו ראשי נפץ גרעיניים לקובה, מהצד הסובייטי, יש לבחון מקורות וארכיונים סובייטים של התקופה. עיון באותם מקורות יצביע על העובדה הפשוטה שהסובייטים פעלו כפי שהם פעלו באוקטובר 1962 בגלל מספר סיבות עיקריות. אחת מהן היא העובדה, שבעיני הסובייטים, נסיון הכושל של "מפרץ החזירים" היה רק ההתחלה לפלישה אמריקאית נוספת לאי. ארצות הברית חיפשה דרכים נוספות, לאחר כשלונה, כדי להסיר את האיום הקומוניסטי ואת פידל קסטרו (Fidel Castro) העומד בראש האיום הזה מקובה. חשש זה לאחר מכן היה אמיתי. לארה"ב היו תוכניות מגירה בדבר פלישה אפשרית נוספת בין השנים 1961- 1962. תוכנית מגירה סודית שכזאת נכתבה בין השנים 1961- 1962 והיא דיברה על תקיפה אווירית ומייד אחריה פלישה יבשתית מאסיבית של כוחות מארינס אמריקאיים. אבל תוכנית זאת הייתה תוכנית שנהגתה על ידי הצבא ולא קיבלה אישור מהממשל האמריקאי ומהצמרת השלטונית הגבוהה והבכירה של ארה"ב. תוכנית זו קיבלה חיזוק מהממשל הבכיר רק במהלך המשבר הטילים של 1962.

תגים:

המשבר בקריביים · פידל קסטרו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר הטילים בקובה 1962", סמינריון אודות "משבר הטילים בקובה 1962" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.