היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידה של ברה"מ בניצחון הקומוניסטי בקוריאה

עבודה מס' 066844

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התקופה המעצבת של המשטר הצפון קוריאני בין השנים 1945-1948.

4,882 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

אחרי התפרקותה של ברית המועצות וקריסת הגוש הקומוניסטי בשנות התשעים של המאה העשרים, נשארה צפון קוריאה בין המדינות הבודדות בעולם הנאמנות לאידאולוגיה הקומוניסטית.
בעבודה זו אנסה לנתח את התקופה המעצבת של המשטר הצפון קוריאני בין השנים 1945-1948, שכן שנים אלו עמדו בסימן השתלטות סובייטית על צפון קוריאה וגיבוש משטר קומוניסטי פרו-סובייטי ואנסה לנתח את שורשי המעורבות הסובייטית בצפון קוריאה. ארצה לבדוק באיזה אופן הפעילה ברית המועצות את השפעתה בצפון קוריאה ? האם היה זה שלטון סובייטי ישיר (דוגמת השלטון האמריקאי בדרום קוריאה) או שמא היה זה ההנהגה הסובייטית פעלה בדרך עדינה ומתוחכמת יותר מאחורי הקלעים, ליצירת השפעה סובייטית עקיפה על צפון קוריאה ?
בעבודה זו אציג את תפקידה של ברית המועצות בהיווצרות המשטר הקומוניסטי בצפון קוריאה בתחומים הבאים:
בחירתה של ההנהגה הצפון קוריאנית ובחירתו והצבתו של קים איל סונג כמנהיג צפון קוריאה; גיבוש המערכת הפוליטית-שלטונית בצפון קוריאה וההשפעה הסובייטית על עיצוב צורת השלטון; ההשפעה הסובייטית על הפיתוח והרפורמות הכלכליות-חברתיות בצפון קוריאה; ההשפעה הסובייטית בתחומי החינוך והתרבות והסיוע הסובייטי בתחום הצבאי.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
השפעת ברית המועצות על בחירת הנהגת צפון קוריאה
תפקידה של ברית המועצות בגיבושה של המערכת השלטונית
תפקידה של ברית המועצות ברפורמות הכלכליות-חברתיות
השפעת ברית המועצות בתחום התרבות והחינוך
השפעת ברית המועצות בתחום הצבאי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעת כניסת הכוחות הסוביטים לצפון קוריאה, זיהו הסובייטים מספר גורמים פוליטיים קוריאנים: הכוחות הלאומניים הקוריאנים בהנהגת צ'ו מנסיק והכוחות הקומוניסטים לסיעותיהם.
קים איל סונג (Kim Il Song) הגיע למנצ'וריה בשנות ה-30 והפך למנהיג של המחתרת שפעלה שם כנגד הכוחות היפאניים. כאשר תקפו הכוחות היפאניים את המחתרת בשנת 1941, נסוגו קים איל סונג ותומכיו לברית המועצות. הרשויות הסובייטיות הכירו את קים איל סונג ואת קבוצת תומכיו, ולפיכך החליטו לאמנם צבאית בכדי להשתמש בהם כנגד היפאנים במקרה שהיא תלחם בהם. לאחר כניעת היפאנים באוגוסט 1945, חזר קים איל סונג לצפון קוריאה יחד עם כוחות הכיבוש הסובייטים ובתמיכת ברית המועצות החל בסדרת פעילויות שתכליתן להביאו לשלטון צפון קוריאה(3).

תגים:

מזרח אסיה · טוטאליטרי · קומוניזם · פיוניאנג · מלחמה קרה · סובייטי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידה של ברה"מ בניצחון הקומוניסטי בקוריאה", סמינריון אודות "תפקידה של ברה"מ בניצחון הקומוניסטי בקוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.