היישום אינו מחובר לאינטרנט

על גבולות וגלובליזציה

עבודה מס' 066839

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של תופעת הגלובליזציה והשפעותיה השונות.

3,399 מילים ,7 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

גלובליזציה הוא מושג המציין בדרך כלל תהליך כלכלי הכורך הסרה שיטתית (דה רגולציה) של מחיצות מסורתיות בין מדינות וזרימה חופשית יותר של הון פיננסי ותרבותי, מידע, סחורות, עבודה והגירה.
זהו תהליך כלל-עולמי שבו אנשים, הון, סחורות ורעיונות, עוברים במהירות ממקום למקום, בלא שמרחק או גבולות יעכבו אותם. כך נוצר מעין שוק גלובלי אחד שיש לו השפעה על הכלכלה, הפוליטיקה, התרבות והחברה ברוב מדינות העולם. נראה כי יותר ויותר אנשים חיים בתווך המכונה טרנסלאומי. מערכות הקשרים בין היחיד למדינת הלאום ולתרבות המוצא נבדקות ומוגדרות מחדש.
האב הרשמי של המונח גלובליזציה, פרופ' אנתוני גידנס, ניסח את הגדרתו כ"שם קוד לשורה מגוונת של תהליכים שהפכו את העולם למקום מחובר יותר, בו-זמני יותר, שאינו תלוי או קשור בגבולות". גידנס, מנהל הלונדון סקול אוף אקונומיקס, טוען שהתהליך הזה נמשך כבר עשרות שנים, וקשור קשר הדוק בסוף המלחמה הקרה, בהאצת קצב ההמצאות והפיתוחים הטכנולוגיים, בהתפוצצות התקשורתית, ובאפשרות הטכנית להתגבר על מחסומי מרחק וזמן. ההשלכה הכלכלית של כל אלה, מבחין גידנס, היא הפיכת העולם לשוק אחד.

הפעם הראשונה, שהמונח עצמו הופיע בכתובים, הייתה בכתבה שהופיעה בשנת 1959 , במגזין "אקונומיסט", אשר התייחסה להטלת מכסות על יבוא מכוניות לאיטליה. מקור המילה הוא במילה הלטינית גלובוס, שפירושה כדור, ומכאן שכדור הארץ החובק עולמות נקרא בשם גלובוס. מושגים שנגזרו מכך, הם לדוגמא "תוספת גלובלית", שהיא תוספת כללית, או "משכורת גלובלית" הכוללת את שכר היסוד יחד עם כל התוספות (ישנן נגזרות ביטויים נוספים, שמקורן במונח הלטיני "גלובוס" ומשמעותם המשותפת היא לציין עניין כולל הכל, עניין מכליל ומאחד).

בעבודה זו אבקש לערוך היסטוריזציה מסויימת של הגלובליזציה, ולבדוק את השלכותיה החברתיות , התרבותיות והפוליטיות על הגבולות השונים.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

כשבודקים החוקרים את מאפייני התקופה, הם לא פעם משווים אותה לתקופות אחרות שפקדו את האנושות: התקופה האגררית, תקופת המהפכה התעשייתית, ובעיקר, תקופת המלחמה הקרה.
לגלובליזציה, כמערכת בין לאומית יש כללי משחק משלה. כמו מערכת המלחמה הקרה גם לגלובליזציה ישנם עקרונות משלה, המחייבים את הפרטים והארגונים הפועלים במסגרתה.
בניגוד לימי המלחמה הקרה, הגלובליזציה היא מערכת דינמית מאוד . מתוך האינטגרציה וקשרי תלות הגומלין המתפתחים בין שלל יסודות המערכת- שינויים מופיעים מהר ומשפיעים מהר ולעתים גם מתפשטים במרחב גדול למדי.

תגים:

גלובליזציה · גבולות · גבול · כלכלה · תהליך צריכה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "על גבולות וגלובליזציה", סמינריון אודות "על גבולות וגלובליזציה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.