היישום אינו מחובר לאינטרנט

העיתונות הערבית בישראל

עבודה מס' 066815

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה באמצעות שתי פרדיגמות - הפונקציונלית-פלורליסטית והפוסט-קולוניאליסטית, ובחינת השאלה האם עיתונות זו משמשת ככלי לביטוי עצמי של מיעוט לאומי או כלי שרת פוליטי מעצב דעה בידיהן של המפלגות הערביות בארץ.

3,171 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

העיתונות הערבית בישראל מתחלקת לשניים: העיתונות המפלגתית והעיתונות המסחרית-עצמאית. לכל אחד מהסוגים מאפיינים משלו הנובעים מההגדרה העצמית, הגורמים המפעילים והיעדים שהוגדרו לו. עם התקופות המשתנות ביחסים בין ערבים ליהודים בארץ, ובזיקה בין ערביי הארץ ל"פלסטין של פעם" ו"פלסטין של היום", חלות גם תמורות בדמותה של העיתונות הערבית.

במחקר זה אבקש להעמיד את העיתונות הערבית תחת עין בוחנת ולנסות ולראות מהי מהותה האמיתית, על-ידי ניתוח מימד העיתונות הערבית בארץ באמצעות שתי גישות שונות, ובחינתו באמצעות כלים מתודולוגיים שונים, תוך הבדלה בין העיתונות המפלגתית לזו המסחרית-עצמאית. לבסוף אנסה לענות על שאלת המחקר התוהה האם העיתונות הערבית היא כלי לביטוי עצמי של מיעוט לאומי או כלי שרת פוליטי מעצב בידי המפלגות הערביות?

תוכן עניינים:
מבוא והצגת הדברים
דיון תיאורטי- הגישה הפונקציונלית והגישה הפוסט-קולוניאלית
ניתוח פונקציונלי
ניתוח פוסט-קולוניאלי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעיתונות העולמית הפרשנות תופסת חלק קטן הרבה יותר מאשר הסיקור העובדתי, ואילו בעיתונות הערבית בארץ כמות הכתבות המכילות פרשנות בעיתונים המפלגתיים והמסחריים נעה בין 80%-93%, כאשר בתקופת קיצון ביחסי יהודים ערבים בארץ (דוגמת אינתיפאדת אל-אקצא) עולה ב-5% מספר הכתבות המכילות פרשנות בלבד לעומת מספרן בתקופות רגיעה(9). ההבדל בין עובדתיות לפרשנות מראה כי יש בכוונת העיתונות להביא לשינוי תודעתי אצל הקורא.

תגים:

עיתונאות · פלשתינים · ערבי-ישראלי · תקשורת · ערבית · ערבים-ישראלים · עיתונות · מיעוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העיתונות הערבית בישראל", סמינריון אודות "העיתונות הערבית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.