היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות של אחיות בנושא העברת תכונות אישיות לאחר השתלת לב

עבודה מס' 066742

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אחיות עדות לשינויים באישיות החולה המושתל או מקבלות את הדיווחים על התופעה מהחולים עצמם או מבני המשפחה. (מחקר באמצעות שאלונים)

15,262 מילים ,101 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בשל חשיבותו הסמלית של הלב בעיני המטופלים, ניתוח השתלת לב מהווה תהליך מורכב של פרידה מהלב ה"מקורי" וההסתגלות לאיבר הזר. בספרות מקצועית מדווח על קשיי התמודדות רבים, כגון: התקפי חרדה, דיכאון ותגובות פוסט - טראומטיות. כמו כן דווח על מועמדים לניתוח ובני משפחתם שחששו, שמא לבו של התורם יכול להשפיע על התכונות האישיות של המושתל ואפילו לשנות אותם בדומה לאישיותו של התורם.
מטרת העבודה: סקירת העמדות של אחיות שמטפלות במושתלי לב וכבד לגבי העברת תכונות האישיות מתורם למושתל.
השאלה המחקרית: האם אחיות עדות לשינויים באישיות החולה המושתל או מקבלות את הדיווחים על התופעה מהחולים עצמם או מבני המשפחה.
עיקרי השיטה לביצוע: מחקר גישוש באוכלוסיית מטפלים מייצגת, בעזרת ראיון חצי מובנה; אוכלוסיית המדגם בשלב הגישוש: רופא קרדיולוג, אחות מתאמת השתלות לב ועו"ס המתמחה בנושא.
לאחר סקירת ספרות ועל סמך התשובות שהתקבלו נבנה שאלון ממוקד לנושא הנחקר. אוכלוסיית המחקר הינה מדגם נוחות וכוללת קבוצת ניסוי מ 10 אחיות צוות ממחלקת ניתוחי חזה (המטפלות במושתלי לב) וקבוצת ביקורת של 14 אחיות צוות מיחידת ההשתלות (המטפלות במושתלי כבד) בביה"ח במרכז הארץ.
תוצאות שהתקבלו: בקבוצת מחקר אחיות לא קיבלו דיווחים מהחולים על השינויים באישיות לאחר ניתוח; יחד עם זאת 50% מאחיות בקבוצה זו מאמינות שאישיות התורם יכולה להשפיע על המושתל באמצעות הלב שקיבל. בקבוצת ביקורת 43% מאחיות קיבלו דיווחים על השינוי באופי ובאישיות מהחולים; יחד עם זאת רק 29% מהן מאמינות שאישיות התורם יכולה להשפיע על המושתל. כמו כן רוב האחיות בשתי הקבוצות מסכימות שהשינויים נובעים מהשפעה תרופתית על החולה ומהווים דרך התמודדות עם מצבי דחק לאחר ניתוח ההשתלה.

מטרת המחקר: סקירת עמדות של אחיות לגבי העברת תכונות האישיות מתורם למושתל.
מערך המחקר: שיטות המחקר: מחקר איכותני בשלב הגישוש. מחקר רטרוספקטיבי בשלב העיקרי.
שיטת הדגימה: מדגם נוחות.

אוכלוסיית המחקר: בשלב הגישוש נבחרו ארבעה אינפורמנטים שמהווים קבוצה מייצגת של צוות רב מקצועי המטפל במושלי לב: רופא קרדיולוג, אחות מתאמות השתלות לב ועובדת סוציאלית שמנחה קבוצות תמיכה לחולים לפני ואחרי ההשתלה. האינפורמנטים שנבחרו מייצגים טווח רחב של מטפלים במושתלי לב (רופא \אחות \ עו"ס), כדי לתת תוקף להכללת הממצאים.
בשלב המחקר אוכלוסיית המחקר כללה את אנשי הצוות הסיעודי שמטפלים בחולים לאחר השתלת לב (קבוצת ניסוי) ואחיות שמטפלות במושתלי כבד (קבוצת ביקורת).
סה"כ חולקו 30 שאלונים - 15 בכל מחלקה;
התקבלו בחזרה 24 שאלונים - 10 ממחלקת ניתוחי חזה ו- 14 מיחידת ההשתלות.

תוכן עניינים:
- מבוא
- סקירת ספרות
המשמעות הסמלית של הלב
לב כיסוד הכול
הקשר בין לב ורגש מהיבטים של דת, פילוסופיה ומסורת של עמי העולם
סקירת עמדות דתיות לגבי השתלת לב
האמונות העממיות על העברת תכונות האישיות יחד עם הלב
חשש מהעברת תכונות אישיות יחד עם הלב המושתל
תקופת המתנה לניתוח
תקופה שלאחר הניתוח
ההשפעה התרופתית
איכות חיים לאחר השתלת לב
השפעה של השתלת לב על יחסים בין בני הזוג
השפעה של השתלת לב על חיי המין
דרכי התמודדות עם הקשיים הפסיכולוגיים לפני ואחרי השתלת לב
גישה איכותנית בביצוע המחקר
- השיטה
מטרת מחקר
מערך המחקר ואישורים
האוכלוסייה
הכלים
הליך המחקר
- תוצאות
- דיון
- סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה
נספח 1 שאלון לאחיות ממחלקת ניתוחי חזה
נספח 2 שאלון לאחיות מיחידת ההשתלות
נספח 3 ריכוז הנתונים לאחר מילוי השאלונים ע"י האחיות

הערת מערכת: העבודה אינה כולל פלטי SPSS.

קטע מהעבודה:

ניתוח השתלת לב אינו מתמקד בהחלפה טכנית של איבר אחד בשני, אלא מהווה תהליך ממושך של הסתגלות, בשל חשיבותו הסמלית הרבה של הלב בתודעה האנושית.
כאשר כריסטיאן ברנרד - הרופא הראשון שעשה ניתוח להשתלת לב ב- 1967, התבקש להדגיר מהו לב : משאבה שרירית או מרכז רגשות, אמר: "אין לי ספק, שמדובר באיבר חלול המורכב משרירים שונים, בדומה לשלפוחית השתן וכיס המרה. מכיוון שהוא קשור למערך ההורמונאלי, הלב משנה את פעילותו בהתאם לרגשות שחש האדם. אם הנשמה אכן קיימת, היא לא נמצאת בלב... (Bateneva, 2001). השתלת לב "אחר" מאיימת על השלמות, היציבות וטבעו של ''self '' (Kraft, 1971; Castelnuovo - Tedesco, 1978 ;).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות של אחיות בנושא העברת תכונות אישיות לאחר השתלת לב", סמינריון אודות "עמדות של אחיות בנושא העברת תכונות אישיות לאחר השתלת לב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.