היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות מידע - נתונים חצי מובנים - Semi-Structured Data

עבודה מס' 066722

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת בעית הנתונים המובנים למחצה, כמו גם פתרונות חלקיים לנושא כגון XML וכיוונים נוספים כמו הרשת העמוקה והרשת הסמנטית.

31,088 מילים ,10 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בנתונים מובנים למחצה. ההגדרה הטובה ביותר לתחום אפור זה היא:
מידע מובנה- אך לא באופן סכמאטי ואינו מתאים בצורה נקייה למודל היחסים (כמו בסיס נתונים).
תחילה נציג את הרקע והמוטיבציה לנושא, כאשר נבחין בין רקע עסקי, רקע טכנולוגי ורקע תיאורטי.
אחר כך נצלול לתוך סדרת מאמרים שמציגים את נושא הנתונים המובנים למחצה מתוך גיליון Queue בהוצאת ACM שזה הנושא המרכזי שלו. המאמרים דנים בבעיית הנתונים המובנים למחצה, בפתרונות (חלקיים) קיימים כגון ה-XML, במגוון נושאים קשורים כגון הרשת העמוקה והרשת הסמנטית. כמו כן במאמרים מפורטים הנושאים המרכזיים שיש לחקור והכיוונים בהם יש להתקדם בכדי לייעל את הטיפול בנתונים מובנים למחצה.
לאחר מכן נעבור לסדרת מאמרים נוספים העוסקים ביישומים וכלים הנוגעים לנתונים מובנים למחצה. תחילה נערוך היכרות עם ה- Semi Structured Toolkit(SST) שהיא ספריית C ובעזרתה נראה דרכים להתמודדות עם נתונים מובנים למחצה. אחר כך נראה כיצד מתמודדים עם הטרוגניות סמנטית בבסיסי נתונים. המאמר הבא יעסוק בגישה אלטרנטיבית לגישת איחוד האונטולוגיות- האונטולוגיה המתפתחת.
צמד המאמרים הבא יראה יישומים של מודלים על נתונים מובנים למחצה. במאמר הראשון מיושם מטה-מודל כללי (GSMM) ומושווים מספר מודלים זמניים מוכרים, בכדי להדגיש את מאפייניהם וגבולותיהם, ולנתח את הגמישות שלהם בהתמודדות עם מימדים זמניים.
למאמר השני שתי תרומות מרכזיות. הראשונה היא הענקת צורה לסט של קשרים מורכבים של מודל הנתונים של ה - RDF- שיוכים סמנטיים. השנייה, תיאור שתי גישות לעיבוד בדיקות של שיוכים סמנטיים בעזרת שימוש באופראטור P (P-Queries). גישה אחת מבוססת על עיבוד P-Queries במערכות נתוני RDF עקביות, והשנייה מבוססת על עיבוד הבדיקות הללו בעזרת ייצוג מודל ה - RDF, המבוסס על הזיכרון המרכזי.
לאור כל זאת נדון באתגרים הטכניים, בהשפעות החברתיות והעסקיות של הטכנולוגיה ונבחן כיוונים עתידיים שיש לחקור.
לבסוף נעשה סדר בדברים ונסכם את הדיון והמאמרים.

קטע מהעבודה:

לאורך שנות ה- 1990, הרשת שינתה את כללי המידע הדיגיטאלי. הפשטות הקיצונית של ה- HTML והאוניברסאליות של ה - HTTP הורידו את מחיר חיבור ותחלופת המידע. נחשפנו לפתע לנפח עצום של מידע. היה ברור, שאי אפשר לאחסן את המידע העשיר הזה במסדי נתונים יחסיים ושאי אפשר לבדוק ולעבד אותו בעזרת הטכניקות המסורתיות. אנו נזקקים לטכנולוגיות חדשות.
רקע עסקי
היכולת לטפל בנתונים חצי-מובנים תפתח אפשרויות עסקיות רבות. המרכזית שבהן היא שיטת הסוכנים(ראה במאמר Order from chaos): כיום כאשר אנו סופיות שיהיו קרובות מאוד למה שאנחנו היינו מגיעים באמצעות שיקול הדעת שלנו. כמובן עושים חיפוש ברשת, אנו נעזרים במנועי חיפוש. אולם, כאשר מתקבלות התוצאות של מנוע החיפוש- אנו מתחילים בתהליך נוסף סינון הנעשה על פי שיקול הדעת שלנו שכרגע אין לו תחליף בנושא זה. אם כל מידע ברשת, גם חצי מובנה, יהיה קריא ובעל משמעות אחידה לתוכנה - אזי לא נצטרך לעשות בעצמנו את תהליך הסינון, אלא נוכל להפעיל סוכן שנגדיר לו בדיוק מה אנחנו מחפשים- והוא יוכל להפעיל את החיפוש באמצעות מנוע החיפוש, לסנן את התוצאות שיהיו במבנה סטנדרטי- ואז ליידע אותנו לגביי תוצאות שגופים מסחריים יוכלו להפעיל סוכנים משלהם שידחפו את המוצרים שלהם קדימה בכמה שיותר קטגוריות.

תגים:

נתונים · מובנים למחצה · SEMI-STRUCTURED · הרשת העמוקה · הרשת הסמנטית · Semantic web · תואר שני · מנהל עסקים · מערכות מידע · MBA

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות מידע - נתונים חצי מובנים - Semi-Structured Data", סמינריון אודות "מערכות מידע - נתונים חצי מובנים - Semi-Structured Data" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.