היישום אינו מחובר לאינטרנט

לך בצד הפראי: פרנק והדוויג כדמויות קוויריות

עבודה מס' 066687

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהפכו את הסרטים - "מופע הקולנוע של רוקי" ו"הדוויג והשארית העצבנית" - לאייקונים קווירים.

7,636 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במשך למעלה משנות דור היה הסרט מופע הקולנוע של רוקי (The Rocky Horror Picture Show) המלך, או יותר נכון המלכה (Queen) של סרטי הפולחן, מושך אליו אלפי מעריצים הבאים מידי סוף שבוע להקרנות ברחבי העולם, לבושים כדמויות הסרט, רוקדים, 'מדברים עם הסרט' ואף מופיעים במופע צללים משלהם בקדמת הבמה.
אולם לאחרונה הגיעה נסיכה חדשה העירה - הדוויג... והשארית העצבנית (Hedwig and the Angry Inch), והיא כאן כדי להישאר.
מטרת עבודה זו היא לבחון את הגורמים שהפכו את שני הסרטים הללו לאייקונים קווירים שאומצו ע"י קהילת להט"ב (לסביות, הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) בפרט ולאחר מכן ע"י אנשים נוספים הרואים בעצמם אאוטסיידרים לאו-דווקא בגלל השונות המגדרית שלהם.
בעזרת ניתוח השוואתי של סרטים אלו ניתן לעמוד על המאפיינים המשותפים והשונים שלהם. בעבודה זאת ההתמקדות היא בעיקר בהשוואה בין הדמות הקווירית המרכזית בכל אחד מהסרטים - ד"ר פרנק-אן-פורטר במופע הקולנוע של רוקי והדוויג בהדוויג והשארית העצבנית.
בבואנו לנתח את שני הסרטים ניתן לראות קווי דמיון רבים, לא רק בתוכן הסרטים עצמם - אלא גם בשיח ובפעילות שנוצרו סביבם. לעומת זאת בסופו של דבר ניתן לראות גם שוני מהותי בין הסרטים ובין הדמויות המרכזיות בכמה וכמה מאפיינים בסיסיים, שמושפעים ללא ספק מגורמים כגון היוצר, התקופה והחברה, והדיון בהם הוא חלק אינטגראלי מהניתוח עצמו.
חילקתי את העבודה לשלושה חלקים:
בחלקה הראשון אני מציג את שני הסרטים, ומשווה בין הייצוג המגדרי של הדוויג אל מול זה של פרנק. את השוני ביניהם אני מנסה להוכיח ע"י ניתוח של האוטרים (Auteurs) של הסרטים, וכן ע"י ניתוח תקופתי של שתי התקופות השונות בהן נעשו הסרטים.
בחלקה השני של העבודה, אני מנסה לעמוד על השוני והדמיון של סממנים צורניים נוספים של שתי הדמויות. סממנים כמו שמות, דת ומיתולוגיה.
בחלקה השלישי של העבודה אני מתחקה אחר השיח התקופתי שאיתו מתכתב כל אחד מהסרטים, וכן אחר השיח שנוצר בעקבות סרטים אילו, בעיקר ע"י הצופים והמעריצים.
כך שבסופה של העבודה מתקבלת תמונה מפורטת איך כל אחד מהסרטים האלו מעביר את המסר שלו, וגורם להם לאמץ אותם כסרטי פולחן.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. האוטר והחברה
3. שם, דת, גזע, מין ומגדר
4. המסע המוסיקלי המסתורי
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

מסך שחור, מוסיקה מתחילה להתנגן, ואז מופיעות משום מקום זוג שפתיים אדומות מדם, ומתחילות לשיר. שפתיים אילו הם הסמן המרכזי של הסרט מופע הקולנוע של רוקי (להלן: רוקי), וברבות הימים הופכות להיות הסמל המסחרי של הסרט. שפתיים אלו מסמנות את ד"ר פרנק-אן-פורטר (להלן: פרנק), הדמות המרכזית בסרט, ואת כל מה שהוא מייצג - דמותו, סגנון חייו, והמסר הבלתי מעורער שלו - היה מה שאתה.
לאחר שמוצגות הכתוביות בגופן בצורת דם, כיאה לסרט אימה (Horror), וכשהשפתיים מסיימות לשיר שיר הלל לסרטי המדע הבדיוני הישנים מסוג ב' (B-Movies), הן הופכות בדיזולב לאייקון תרבותי הנגדי להן - הצלב, המסמל פה את המסורתיות והתמימות, כפי שניווכח בהמשך הסצנה הראשונה.

תגים:

רוקי · הדוויג · קאמפ · טרנס · מיניות · קוויר מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לך בצד הפראי: פרנק והדוויג כדמויות קוויריות", סמינריון אודות "לך בצד הפראי: פרנק והדוויג כדמויות קוויריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.