היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיירות כפרית - בקיבוץ געש ובקפריסין

עבודה מס' 066681

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההיבטים החיוביים והשליליים בפיתוח תיירות כפרית תוך מתן דוגמאות קונקרטיות משני אתרי תיירות מובילים בארץ ובעולם.

9,233 מילים ,20 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות גדלה החשיבות שמייחסים הישראלים לפעילויות פנאי וגדלו המשאבים שהם מקדישים לכך. כמו כן, חל גידול בהכנסה ובהשכלה, וצומצמו שעות העבודה.
כל אלה הביאו לשינויים רבים בצורכי הפנאי והנופש של הישראלים. במקביל חל גידול בהיצע ובמגוון פעילויות הפנאי.
המגזר הכפרי עבר שינויים מרחיקי לכת בתחומים אלה. ישובים כפריים פתחו עסקים המספקים שירותי פנאי ונופש ועוד היד נטויה. תופעה זו תואמת את הנעשה בעולם המערבי, שבו התפתחה והתמסדה התיירות הכפרית בצורה חזקה מאוד ב- 30 השנים האחרונות. הדבר נבע בעיקר ממגמה כללית של עלייה בביקוש לפעילויות פנאי ונופש, אך גם ממגמות שהעלו את הביקוש לתיירות כפרית באופן מיוחד הכוללות: צורך לצאת אל הטבע, מודעות לאיכות הסביבה, בריחה מאתר נופש מסורתיים וצפופים, רצון לקחת חלק פעיל בחוויית הנופש וחיפוש אחר אותנטיות.
במחקרים רבים נמצא כי התיירות הכפרית תורמת בצורה ישירה לפיתוח אזורי מבחינה כלכלית, מצד שני יש לה השפעות שאין להתעלם מהן בתחום החברתי והסביבתי.
בנקודה זו חשוב לציין כי איכר באירופה לא היה איכר מסיבה אידיאולוגית כמו בארץ אלא נולד לחיים אלו בעוד שהעולים שהגיעו למדינת ישראל בתחילת דרכה היו עירוניים שבחרו מסיבות אידיאולוגיות להתיישב בישובים חקלאיים שמאוד התאימה להם בזמנו אלא שהדורות אחריהם הפכו לעירוניים כי להם לא היתה אותה האידיאולוגיה וזה מה שחיסל כמעט לחלוטין את ההתיישבות הכפרית בישראל.
בעבודה זו יוצג קיבוץ געש שהנו קיבוץ שחבריו היו בני גרעין, חברי השומר הצעיר מאמריקה הלטינית שהתיישבו על הקרקע בתחילת שנות ה- 50 ועסקו בחקלאות עד תחילתו של משבר החקלאות בשנות ה- 80, דבר שהצריך מחשבה והחלטות חשובות לפיתוח תעסוקות אלטרנטיביות לעשרות הידיים העובדות שנפלטו מהתעשיה החקלאית.
הפיתרון, בין היתר היה פיתוח תיירותי שהחל בעקבות מציאת מים טרמו - מינרליים בסמיכות לקיבוץ.
מאז ועד היום עבר הקיבוץ דרך ארוכה של החלטות גורליות ומה שקיים כיום בקיבוץ מבחינה תיירותית היה כרוך בחבלי לידה קשים מאוד.
אתר המרחצאות של קיבוץ געש הקרוי בשמו "חמי געש" נמצא על ציר תחבורה הראשי בין נתניה והרצליה, פועל מזה כשנתיים ומציע 2 בריכות מים טרמו - מינרליים הנובעים מאקוויפר מים חמים בסמוך לקיבוץ.
האתר עדיין בראשית דרכו אך כבר פופולרי למדי ומציע שפע של פעילויות מלבד החמים שהנם האטרקציה המרכזית כגון: בריכת שחיה המותאמת לילדים, ג'קוזי, חדר טיפולים, מסעדה, כרי דשא למנוחה, במת אירועים ולינה כפרית בסמוך.
האתר פתוח בכל ימות השבוע ופונה לפלחי שוק שונים המגיעים בעיקר ממרכז הארץ.
לאתר תדמית חיובית והוא שומר בקנאות על יחודו כאתר המרחצאות של מרכז הארץ.
בעבודה תוצג סקירה על תיירות כפרית בארץ ובעולם, רקע על קיבוץ געש, הפונקציות התיירותיות במקום, השפעות התיירות על הקיבוץ, השוואה לכפרי תיירות בקפריסין, וסיכום והמלצות להמשך פיתוח.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות - תיירות כפרית
קיבוץ געש
המאפיינים, המבנה והפונקציות התיירותיות בקיבוץ געש
אזור הרי הטרודוס כמודל לפיתוח תיירות כפרית בקפריסין
השפעות התיירות בישראל ועל קיבוץ געש בפרט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליכי הייעול בייצור החקלאי גרמו עם הזמן להקטנת כוח האדם הדרוש להפעלת המשקים החקלאיים, וכתוצאה מכך נאלצו תושבי הכפר לחפש לעצמם תעסוקות חלופיות כדי להתפרנס. חלקם בחרו לנטוש את הכפר ועברו אל העיר. רוב הנותרים העדיפו לעבוד כשכירים וליומם לעבודה אל מחוץ לכפר המגורים. אף על פי כן החלו להתפתח בכפר גם פעילות כלכליות מקומיות, לא חקלאיות, אשר תרמו לגיוון מקורות התעסוקה לתושבי הכפר.
מגמה זו של צמיחת יוזמות עסקיות מקומיות בישובים הכפריים באירופה ובישראל בפרט משתלבת במגמות כלליות בהן ניכרת בשנים האחרונות עלייה במשקלם של העסקים הקטנים והבינוניים במשק הלאומי בכלל ובמגזר הכפרי בפרט. (מתוך: יצחק חן, 2000)

תגים:

קפריסין · קיבוץ געש · תיירות כפרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיירות כפרית - בקיבוץ געש ובקפריסין", סמינריון אודות "תיירות כפרית - בקיבוץ געש ובקפריסין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.