היישום אינו מחובר לאינטרנט

ראיון עם סימולקרה: הערפד כמשל פוסטמודרניסטי

עבודה מס' 066674

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של הסרט "ראיון עם ערפד" לפי שתי גישות תיאורטיות: הגישה האינטרטקסטואליות (כולל השוואה עם הספר) והגישה הטכנולוגית - תרבותית.

3,522 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

על פניו ראיון עם ערפד (Interview with the Vampire) נראה כסרט היסטורי, ואכן מהיבטים רבים הסרט מנסה לשמור על אותנטיות היסטורית (עיצוב התלבושות, היסטוריה חברתית וכד'). אולם עצם העיסוק המרכזי של הסרט ביצורים מיתולוגיים - ערפדים, מעמיד את הסרט בעמדת סימולקרה - העתק שאין לו מקור.
בנוסף לכך, בעוד שהסרט בנוי ברובו מאלמנטים המבוססים על טקסטים קודמים מז'אנר האימה-גותי, יש בו אלמנטים חשובים, כגון עיצוב הדמויות כאנושיות ולא סטריאוטיפיות, השונים בתכלית מהמסורת הגותית.
מה מטרתו של הבמאי ניל ג'ורדן (Jordan), ובכלל זה גם התסריטאית והסופרת אן רייס (Rice), לעצב סרט שמצד אחד הוא 'פיקציה' ומצד אחר 'כמו ריאליסטי'? לטענתי המטרה היא להציג לנו סרט החושף בפנינו את העובדה שהוא סרט פוסט-מודרניסטי, המבוסס על מערכת דימויים שאין להם מקורות 'ממשיים'.
כך מעלה הסרט את הדיון בתפיסת ה'מציאות' של האדם בעידן הנוכחי. הסרט מייצר משל על עצמו ושואל מה מיקומו של הסרט הבנוי מדימויים קולנועיים בחיים 'עצמם'.
כדי להוכיח טענה זו אשתמש בשתי גישות: הגישה הטכנולוגית-תרבותית והגישה הבינטקסטואלית. שתי גישות אלו הן בעצם נגזרות של גישה נרחבת יותר - הגישה הפוסט-מודרניסטית, והן בעצם חופפות ומשלימות אחת את השנייה.
ראשית אציג את המקורות האינטרטקסטואליים שעליהם מבוסס הסרט ואדגים על-ידי דוגמא מהסרט. לצד זה אציג את האלמנטים ה'חדשניים' והשונים ממקורות אלו. אפתח בעיקר את נושא דמותו של לואי, שעצם הצגתו כאנושי ובעל דילמות, הופך למושא הזדהות וממשיל את חייו לחיינו אנו.
לאחר מכן אנסה להוכיח בעזרת תיאוריות של ייצוגים היסטוריים ושל סימולקרות שכל הדימויים (ובכללם גם ההיסטוריים) מהם מורכב העולם בסרט הם בעצם תוצר של העידן הפוסט-מודרניסטי.
בעזרת דוגמאות וציטטות מהסרט, אנסה להוכיח שהסרט הוא בעצם משל על עצמו ועלינו הצופים, על תהליך ה'ראיה' שלנו את 'המציאות' היום, ועל המסע חסר-הרלוונטיות אחר מקור אותנטי לדימויים אותם אנו רואים.

קטע מהעבודה:

למן שנות השבעים של המאה ה-20, כשעוד רק התפרסם הספר (הנכתב ע"י אן רייס), הפך ראיון עם ערפד לטקסט קאלטי (cult - פולחני), המבוססות על מסורות ספרותיות (וקולנועיות) גותיות, המועצמות אף יותר בגרסה הקולנועית. סרטי קאלט בכלל וסרטי אימה-גותיים בפרט הם סממן מאוד ברור של העידן הפוסט-מודרני, בו אנחנו 'חיים' דרך טקסטים ודימויים, יותר מדרך 'המציאות' הממשית, דבר אשר ז'אן בודריאר מכנה - סימולקרה.
האינטרטקסטואליות (הבינטקסטואליות), מהווה את אבן היסוד ממנה בנוי הטקסט הפוסט-מודרניסטי, ומקבל חשיבות רבה אף-יותר בסרטי קאלט. במאמרו "Casablanca: Cult Movies and Intertextual Collage" טוען אומברטו אקו (Eco), שסרט קאלט חייב שיהיו לו מאפיינים טקסטואליים.

תגים:

ערפד · סימולקרה · אינטרטקסטואליות · השוואה · ספר וסרט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ראיון עם סימולקרה: הערפד כמשל פוסטמודרניסטי", סמינריון אודות "ראיון עם סימולקרה: הערפד כמשל פוסטמודרניסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.