היישום אינו מחובר לאינטרנט

טרור וגרילה

עבודה מס' 066660

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי אידיאולוגיית ארגון ה'חיזבאללה' בדרך הנהגת המזכ"ל את הארגון במציאות שהתפתחה לאחר נסיגת צה"ל מדרום לבנון.

5,851 מילים ,19 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו נבחן כיצד באה לידי ביטוי אידיאולוגיית ארגון ה'חיזבאללה' בדרך הנהגת המזכ"ל את הארגון. התקופה בה נעסוק מתמקדת במציאות שהתפתחה לאחר נסיגת צה"ל מדרום לבנון. את העבודה יפתח פרק העוסק ברקע ליסוד הארגון ובו יובאו מהלכי ההיסטוריה השונים בלבנון ובעדה השיעית אשר הובילו להקמתו. בתוך כך נוכל להבין את השפעת איראן והמהפכה האיסלאמית על אידיאולוגיית הארגון, עליה יפורט רבות בפרק השני של העבודה.
הפרק השלישי יכלול את מבנה הארגון ויתמקד במנהיג החיזבאללה מזה כ- 11 שנים - חסן נצראללה ובאביו הרוחני של הארגון, הלא הוא סייד מוחמד חוסיין פדלאללה.
הכרת אישיותם של המנהיגים תתרום באופן משמעותי להבנה מעמיקה יותר של דרך הנהגת הארגון שתוצג בפרק הסוגר את העבודה. בפרק זה נבחן על בסיס מקורות ראשוניים את מידת ההתאמה הרעיונית בין אידיאולוגיית הארגון לבין דרך הנהגתו מאז נסוג צה"ל מדרום לבנון. ניתוח זה יחשוף במידה רבה את בחירתו המעניינת של מנהיג החיזבאללה בדרך הנהגה ובמסרים שיאפשרו לארגון להמשיך ולהתקיים בלגיטימיות לה הוא זוכה מעל לשני עשורים.
נושא העבודה נבחר מתוך סקרנות ומתוך נסיון להבין את אופי פעילות הארגון בשלוש השנים האחרונות. ארגון החיזבאללה ראה בנסיגת צה"ל יעד אישי מובהק, על כן, עם השגת יעד זה עלתה השאלה כיצד יפעל הארגון ומה יהיו מסריו. לאורך התקופה ארעו מספר תקריות ושמו של הארגון לא ירד מן המסך, אולם לא היה די בכך כדי להבין את עקרונות פעולותיו. הבנו כי רק חקירה מעמיקה בנושא תסייע בידינו להשיג מטרה זו. לשם כתיבת העבודה נעזרנו בעיקר במחקריהם של שמעון שפירא וענת קורץ ובפרסומים שהפיץ הארגון וביניהם ראיונות, שידורי רדיו וכתבי עת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע להקמת ארגון ה'חיזבאללה'
3. אידיאולוגיה
4. המהפכה האיסלאמית
5. אידיאולוגיית הארגון
6. מבנה הארגון
7. הנהגת חיזבאללה - פדלאללה
8. הנהגת חיזבאללה- נצראללה
9. אחרי הנסיגה - אידיאולוגיה הלכה למעשה
10. סיכום
11. רשימת מקורות
12. נספח - עץ מבנה הארגון

קטע מהעבודה:

כפי שנאמר בפרק הקודם, המהפכה האסלאמית, לדעתנו מהווה את הבסיס לאידיאולוגיית החזבאללה. לאור זאת בפרק זה תובא סקירה על המהפכה באיראן והשפעתה על לבנון ועל הקמת החזבאללה בשטחה. השפעתם של הכוחות האסלאמיים בלבנון החלו לא רק ב - 1979 (המהפכה האסלאמית), אלא כבר בשנות ה-70 (1979 זה גם שנות ה-70...), דרך מוסא צאדר ואש"ף ששהו בלבנון . אולם, לדעתנו, התקופה המשמעותית ביותר לנושא החזבאללה מקורה במהפכה האסלאמית והפלת משטר השאה שיפורטו להלן.

תגים:

טרור · גרילה · חיזבאללה · לבנון · נסיגה מלבנון · איסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טרור וגרילה", סמינריון אודות "טרור וגרילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.