היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות הפיוס של צ'מברליין

עבודה מס' 066604

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני מדיניות הפיוס של צ'מברליין אשר הביאה, בסופו של דבר, לפרוץ מלחמת העולם השנייה.

2,269 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ב-1937 מונה נוויל צ'מברליין לתפקיד ראש ממשלת בריטניה. הוא הגיע לכהונה זו בלי נסיון רב בענייני חוץ, אך הביא עימו לתפקיד עבר ארוך ומוצלח בתפקידים ציבוריים וכן אמונות ודעות נחרצות. הוא היה ראש ממשלה חזק, מנהיג ולא מונהג, ויחסו כלפי עמיתיו היה שתלטני במיוחד.
יחד עם עם זאת, צ'מברליין נחשב לפציפיסט, מאחר והוא נקט גישה המכונה "מדיניות הפיוס" כנגד כל גורם בכלל וכנגד מדינות רודניות כמו : גרמניה ואיטליה בפרט. גישה זו נכשלה בסופו של דבר, וכשלונה בא לידי ביטוי בפרוץ מלחמת העולם השנייה. נשאלת השאלה מדוע נקט צ'מברליין דווקא בגישה פייסנית ומתפשרת, והעדיף לפתור בעיות בדרך של משא-ומתן על פני הגישה הקשוחה וחסרת הפשרות כנגד הגורמים שאיימו, לעיתים אף בצורה גלויה ושאינה משתמעת לשתי פנים, על השלום באירופה. במהלך עבודתי זו אנסה להשיב על שאלה זו.

קטע מהעבודה:

ב-1937 היתה בריטניה המדינה בעלת המחויבויות הצבאיות הפוטנציאליות הגדולות ביותר. עול ההגנה שלה בשנה זו היה אולי גדול מבכל שלב אחר בתולדותיה. זאת בשל היקפה העצום של האימפריה הבריטית, וההגנה עליה שיצרה עול צבאי כבד. חלק גדול מעול זה היה ההגנה על נכסים שמעבר לים מפני מדינות זרות כמו : יפן ואטליה. בנוסף לכך, הבריטים נזקקו לצבא גם בכדי לדכא מרידות פנימיות. גורם נוסף שהגדיל את עול ההגנה של בריטניה היה פיתוחו של חיל-אוויר. באותו זמן היה עליה להתמודד עם התפשטות אטלקית בים-התיכון, עם תוקפנות יפנית במזרח אסיה, עם סיכוי למתקפה גרמנית באירופה ועם הצורך ב"שיטור אימפריאלי". בריטניה יכלה להתמודד עם כל אחד מהאתגרים האלה בנפרד, אך יחדיו הם הפכו את המשימה לבלתי אפשרית(1).

תגים:

צ'מברלין · צ'מברליין · היטלר · נאצים · בריטניה · צ'כוסלובקיה · מוסוליני · ועידת מינכן · ברית הפלדה · איטליה · חבל הסודטים · הסכם מינכן · נאציזם · המפלגה הנאצית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות הפיוס של צ'מברליין", סמינריון אודות "מדיניות הפיוס של צ'מברליין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.