היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההומוסקסואליות בתרבות הרומית

עבודה מס' 066556

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תופעת ההומוסקסואליות בחברה הרומית.

1,689 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעולם היווני-רומי, שבו היתה נפוצה ההומוסקסואליות, התקיים דרך קבע פולמוס, בין המחייבים מעשי סדום לבין אלה השוללים אותם. בעולם הפגני שקדם לנצרות, לא היוותה ההומוסקסואליות תחליף מיני מושלם לנשים, כפי שהדבר מקובל ברוב המקרים ההומוסקסואליים כיום, אלא היווה סוג של הנאה ובילוי בין גברים. הבילוי ההומוסקסואלי לא פגם ביחסים עם נשים, אלא היווה נדבך נוסף בתשוקה הגברית.

ההומוסקסואליות כחלק מתרבות הפנאי והיחס לכך ברומא-
חיי המין והרומנטיקה מהווים חלק מתרבות הפנאי של הפרטים בכל חברה. יסוד נוסף בתרבות הפנאי הוא הזנות. הזנות מספקת לאנשים רבים צורך ומענה נפשי לחסכיהם. הנואם המזהיר קיקרו (Cicero) אף התייחס להומוסקסואליות בפן התרבותי. יתרה מכך, רבים מאנשי הרוח והמנהיגים אף ניהלו יחסים הומוסקסואלים בעצמם. אחרים, כמו הסטיריקן יובנאליס סולדים מההומוסקסואלים הצבועים, המסתירים את נטיותיהם המיניות תחת איצטלה של סטואיקנים מוסריים, נשואי פנים וחמורי סבר.

בעבודה זו אני מבקשת לחקור את תופעת ההומוסקסואליות בחברה הרומית. דרך חקירת תופעה זו, אשר כיום נחשבת חריגה, אנסה לשפוך אור על חיי הפנאי של הרומאים ברומא העתיקה ועל היחס של המעמדות השונים לתופעה.

תוכן עניינים:
רקע
ההומוסקסואליות כחלק מתרבות הפנאי והיחס לכך ברומא
ההומוסקסואליות בתרבות הרומית
הומוסקסואליות על פי מעמדות
הומוסקסואליות ביצירה הפלסטית והכתובה
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

עבור הרומים נתפסה ההומוסקסואליות כ"אהבה יוונית". בפועל רק מין אנאלי, שנתפס כמעשה סדום, נחשב ל"אהבה יוונית". שאר סגנונות האהבה ההומוסקסואלית המקובלת בין גברים לא היו בכלל אהבה זו, שהיתה שנויה במחלוקת. פרוטוקולים שנמצאו ומשוייכים לשכבה השלטת ברומא של העת העתיקה, מראים כי אהבה בין גברים משקפת תרבות גברית, אשר מבטאת את השיח הגברי ואת ההתנהגות של הגברים הרומים מאותה עת. ספרות מאותה תקופה, המרכזת את התפיסה והאידיאולוגיה הגברית של האליטה, מלמדת כיצד הגברים ברומא של אותה תקופה חווים את הגבריות ואת החוויה הגברית דרך ההומוסקסואליות. משמעות הדבר, כי הגברים ראו בהומוסקסואליות, לאו דווקא את ההיבט המיני, כי אם את אחוות הגברים ואת ההשתייכות לסטטוס שהוקנה לבני המין הגברי, מעצם היותו המין העוסק במנהיגות ובמחוזות העוצמה.

תגים:

הומאים · אהבת · גבר · גאים · מין · תרבות · עתיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההומוסקסואליות בתרבות הרומית", סמינריון אודות "ההומוסקסואליות בתרבות הרומית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.