היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי יהודים וגרמניה

עבודה מס' 066530

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים כתוצאה של המבנה החברתי שיצרה הבורגנות בתהליך העיור.

2,970 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ספרו של יורם קניוק, "הברלינאי האחרון"(1), עוסק במסעו של הסופר לגרמניה, לברלין ובאינטראקציה, הקשה למדי, המתחוללת בינו לבין הגרמנים. מצד אחד קיימת ההתרסה והציניות של המספר, כאשר מנגד קיימת מצידם של יהודים הערצה עזה לגרמנים. הערצה המתווספת לזו של הגרמנים. הקשר העמוק וההזדהות הרבה של יהודים עם התרבות הגרמנית, אינם חדשים במאה העשרים, אולם אל נוכח השואה, ניתן היה לצפות לחרם כמעט מוחלט של היהודים כנגד גרמניה. בפועל זה שונה ויהודים, חלקם כאלה הקשורים לממסד הישראלי או היהודי, מגלים אמפתיה לדמויות מפתח במשטר הנאצי.

מה הגורם לאותה אמפתיה? מה הופך את גרמניה ואת התרבות הגרמנית, למושא הערצתם של יהודים? מה גרם לגרמנים כה רבים ללכת בעיניים עצומות אחר מנהיגותו של היטלר? וובר יטען, כי מדובר בסמכותו הכריזמטית של האחרון, אשר ההולכים אחריו עשו זאת בעיקר מתוקף אישיותו וללא כל אינטרס אישי או כלכלי(2). באופן אישי אעדיף לראות את הגורם דווקא בהתפתחותה של העיר על חשבון הכפר, כפי שמציגים זאת מרקס ואנגלס במניפסט הקומוניסטי(3) ובהידלדלותם של חיי הנפש בעיר, כפי שמציג זאת זימל(4).

תוכן העניינים:
1. הקדמה
2. עוצמתה הצינית של הבורגנות
3. הכריזמה
4. הסדר החברתי וכלוב הברזל
5. הסולידריות היהודית עם גרמניה
6. מעמדות וקורבנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בימי מלחמת העולם השניה, עד לשנת 1942, פיארו יומני הקולנוע בארצות הברית את הישגי הטכנולוגיה והפיתוח הגרמניים(5). אותה גרמניה נאצית, שביוזמת היטלר הולידה את הפולקסווגן, כלומר מכונית העם, היתה לסמל הייעול והייעול מתבטא בפסי ייצור, המהווים, לפחות על פי מרקס ואנגלס את סמל הבורגנות. הבורגנות שקיומה תלוי בשינוי מתמיד של מכשירי הייצור. מכשירי הייצור מתפתחים ומחייבים מערכת שיווק משוכללת להפצת המוצרים בעולם ואותה ייחודו מהתקופה הפיאודלית. הבורגנות, המבוססת על מכשירי ייצור שפועלים אך ורק למען בעלי ההון, מבתקת את הקשר שבין אדם לחברו ומקדשת את האינטרס הגורס לריבוי תשלום מזומנים. לא עוד בעל מלאכה, אומן במלאכתו, כי אם ייצור(6).

תגים:

שואה · היטלר · תרבות · גרמנית · יהדות · גרמניה · מרקס · ואנגלס · זימל · עיור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי יהודים וגרמניה", סמינריון אודות "יחסי יהודים וגרמניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.