היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים עיתונאיות

עבודה מס' 066528

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הקריירה המקצועית של העיתונאית ציפי שמילוביץ' מנקודת מבט מגדרית.

4,146 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו, היא לתעד ולנתח את סיפור הקריירה המקצועית, של העיתונאית ציפי שמילוביץ', לשעבר סגנית עורך מוסף 'סופשבוע' של מעריב וסגנית עורך מדור הספורט, מנקודת מבט מגדרית, ובהתבסס על מקורות שונים.
בחרנו בשמילוביץ' בעיקר בשל היכרות אישית עמה, בשל תפקידה הבכיר והמעניין אותו מילאה ב'סופשבוע' ובמדור הספורט של מעריב, ובעיקר בשל אופיה המיוחד. מעבר לכך, עניין אותנו מאוד לבחון את מעמדה של עורכת בכירה, בלב-ליבו של עולם גברי ושוביניסטי, ולא בתפקיד של "מגישנית" (מגישה-דוגמנית).
שמילוביץ' היא למיטב ידיעתנו יחידה מסוגה בעולם העיתונות בארץ, והגיעה לתפקיד אשר טרם אויש ע"י אישה כלשהי בישראל: תפקיד אשר מחייב קבלת החלטות, ניהול והבנה מעמיקה של המעוז השמרני ביותר אולי של הגבריות: עולם הספורט.

עבודה זו תתבסס בעיקר על ראיון שערכנו עם שמילוביץ', על החומר שנלמד בכיתה במסגרת הקורס ועל מאמרים, חלקם מסילבוס הקורס וחלקם הקשורים בנשים בתקשורת הספורט. כמו כן, רתמנו לעניין את הניסיון שלנו בעולם העיתונות ואת מעמדן של שאר נשות תקשורת הספורט, כפי שהן משתקפות במדיומים השונים (ראה כדוגמה את הכתבה המצורפת מעיתון 'העיר').

תהליך העבודה כלל את בחירת העיתונאית, איסוף דוגמאות של עשייתה המקצועית וחומר אחר שקשור אליה, וגיבוש תכנית ראיון שהתבססה על נושאים שנידונו בכיתה במהלך הקורס, על חומרי הקריאה ועל הנושאים הרלוונטיים באופן ספציפי לעיתונאית המרואיינת. בנוסף, ערכנו פגישה עם המרצה, שסייעה לנו בהכנת הראיון עצמו, בניסוח השאלות ובהפנייה לחומר רלוונטי מחוץ לתכנית הקורס.
לאחר כל אלה, ערכנו ראיון עומק עם העיתונאית והקלטנו אותו. לסיום, ניסינו לנתח את החוויה המקצועית המגדרית של שמילוביץ' בהתבסס על המקורות השונים.
לשמחתנו לא נתקלנו בקשיים מתודולוגיים או אחרים בתהליך העבודה, מלבד טעות ניווט בדרכנו לביתה של שמילוביץ'...

שמילוביץ' החלה את דרכה בשנת 1986 כמשכתבת במדור הספורט של העיתון 'חדשות'. לדבריה, כמעט ולא היו אז בנות באף לא אחד מתחומי תקשורת הספורט. לאחר מכן התקדמה לתפקיד עורכת במדור. משם עברה למעריב, עיתון בו היא עבדה עד לאחרונה (כ-14 שנים). גם במעריב החלה כמשכתבת, ולאחר מכן מונתה לתפקיד עורכת במדור הספורט. שנתיים לאחר מכן התמנה אביב הברון לעורך המדור, ומינה אותה לסגניתו. באותו זמן שימשה שמילוביץ' גם כעורכת מוסף הספורט "אקשן", שהיה מוסף הספורט של העיתון בסופי השבוע.
שמילוביץ' והברון ערכו את המדור במשך שבע שנים. בשנת 2003 עברו למוסף "סופשבוע", עד שבחודש מרץ 2006 התפטרה מתפקידה.

תוכן:
הקדמה
מבוא
ניתוח החוויה המגדרית המקצועית של שמילוביץ' עפ"י הראיון, החומר שנלמד בכיתה והמקורות
-חלום ילדות
-קונפליקט בית/עבודה
-קשרים עם עמיתים וממונים
-אופי היחסים עם שאר העובדים
-המקצוע והכסף
-מערכת היחסים עם מקורות המידע
-מחסומים וקשיים שעמדו בפניה כאישה
-עמדות בנושאים מקצועיים
-סיקורן של נשים ספורטאיות בתקשורת
-עשייה פמיניסטית
-ההבדל בין סגנון הכתיבה של נשים וגברים
-ההבדלים בין עריכת סופשבוע לעריכת מדור הספורט, מנק' מבט מגדרית וגם מנק' מבט לא מגדרית
-סיכום העבודה במדור הספורט
-זית ראייה אישית שאינה מגדרית

סיכום ודעה אישית
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

נשים אינן נהנות בד"כ משיוויון זכויות והזדמנויות בשום מגזר של החיים החברתיים; למרות שהן מהוות לפחות 50% מכל חברה אנושית, הן אינן נהנות מייצוג של שווה בשום מוקד של כוח וקבלת החלטות. נשים אינן מיוצגות במוסדות תרבות, ספורט ותקשורת. אפילו בחברות הליברליות ביותר, הנחיתות במעמדן של נשים לעומת גברים, ומיעוט ייצוגן במוקדי הכוח החברתיים לא נפתרו (קמיר, 2002).

תגים:

נשים · עיתונאיות · תקרת זכוכית · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים עיתונאיות", סמינריון אודות "נשים עיתונאיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.