היישום אינו מחובר לאינטרנט

ג'ורדנו ברונו

עבודה מס' 066515

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סובייקט ואינדיבידואליזם - ג'ורדנו ברונו כמקרה מבחן.

3,239 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כבר מעיון ראשוני בדמותו של ג'יורדנו ברונו, עולות השאלות, האם קיימת בכלל אפשרות קיום לאדם, מעבר לגבולות הסטרוקטורליזם? האם ייתכן מצב שבו החירות הפנימית לא תתנגש עם נורמות הקולקטיב והאם ניתן להרפות את המתח שבין האינדיבידואל לקולקטיב, בין המיקרו לבין המאקרו, בין הסדר החברתי, המבטא את הסטרוקטורה לבין הפרט והאמת הפנימית שלו, שעימה לא יוכל להתפשר?

אם נתרשם מנעוריו של ברונו, נראה כי כבר בשלב מוקדם בחייו לא ידעה סקרנותו גבול. סקרנות זו, אשר סיכנה, הן אותו והן את מגיסטר וינצ'נצה, אשר נכנע לתאוות הידע של הנער הצעיר. סקרנותו זו של ג'יורדנו, אשר נקרא באותם ימים עדיין 'פיליפו', ביטאה את הקונפליקט של היחיד מול החברה, כפי שמבהיר זאת מגיסטר וינצ'נצה:
קריאת ספרים מסוימים תמיד נאסרה, בכל הדורות, לא רק עכשיו. שליטים תמיד אסרו קריאת ספרים שבהם, לדעתם, מובעות דעות נוגדות לשלטון. השליטים בכל הדורות למדו לדעת שאין דבר מסוכן ממחשבות. שום שליט, יהיה החזק והאכזר ביותר, אין בכוחו לשלוט על מחשבת האדם. בתקופתינו, קריאת ספר אסור נחשבת לחטא גדול מרצח. העונש - כמידת הפשע. שמעת גם על האינקוויזיציה. איש איננו יודע מי מלשין לאינקוויזיציה, מי בולש עבורה. כולם. ולא הקריאה בלבד היא בבחינת פשע מתועב; גם הדיבור. תוצאות ההלשנה, או אפילו של חשדות סתם, ידועות היטב (הרמן, 1997: 58-59).

בחיבור זה אבקש לעמוד על היותו של ג'יורדנו ברונו מייצג וקורבן של הסוביקטיביזם שלו, של מאבק האינדיבידואל בכולות החברתית, המודגשת היטב על ידי הסטרוקטורליזם והפוקציונאליזם. ג'יורדנו ברונו כאינדיבידואל מבטא את ההומניזם ובמידת מה, בעצם חשיבתו אף מהווה יוצר של ההומניזם תוך עשיית שימוש במחשבה (Giddens, 1984: 2). אם כן, נבחן אפוא, את הפער המתבטא ב"רוח לא כבולה", בין המיקרו ובין המאקרו, בין האינדיבידואל לבין הסטרוקטורה.

תוכן העניינים:
א. הקדמה
ב. עדיפות החברה על פי מיד (Mead)
ג. המיקרו והמאקרו - בין ג'יורדנו ברונו לחברת האינקוויזיציה הקתולית
ד. הסובייקט והמבנה
ה. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי תפיסתו של מיד, השלם החברתי קודם לתודעתו של היחיד, כלומר לתפיסת עולמו. על פי מיד הדבר נכון, הן במבחינה לוגית והן מבחינה כרונולוגית. זאת משום שללא קבוצה חברתית, אשר תהיה קודמת לפעולתו של היחיד, ובכלל זאת לחשיבתו, קיומו של אדם יחיד חושב הינו בלתי אפשרי (ריצר, 2006: 233). מדבריו אלה של מיד אנו מבינים שהתפיסה החברתית המקובלת הינה, שהאדם הוא תוצר החברה.

תגים:

הרמן · סוציולוגי · קולקטיביזם · אינדיבידואליזם · פרט · וחברה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ג'ורדנו ברונו", סמינריון אודות "ג'ורדנו ברונו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.