היישום אינו מחובר לאינטרנט

פערי השכר בין מזרחים לאשכנזים

עבודה מס' 066509

מחיר: 465.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הפערים בהכנסה בקרב אשכנזים לעומת מזרחים החל משנת 1965 ועד לשנת 1994.

4,192 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הפערים החברתיים במדינת ישראל נידונים השכם וערב במסדרונות הכנסת ובעיקר משמשים כנושא פופולארי בעת מערכות בחירות, אך הוצאת השד העדתי מהבקבוק באה לידי ביטוי משמעותי במהפך 1977, אשר שם קץ לשלטון ההגמוני של תנועת העבודה והציגה את מפלגת הליכוד כמפלגה אשר באה לשים קץ לאפליה ולקיפוח העדתי.המחקר הנוכחי עומד על הפערים בהכנסה בקרב אשכנזים לעומת מזרחים החל משנת 1965 ועד לשנת 1994.לצורך בדיקת הסוגיה לוקטו נתוני הכנסה של מזרחים ואשכנזים בין השנים 1965- 1994 ונבחנו הפערים ביניהם.

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע תיאורטי
2. השיטה
3. ממצאים
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

הספרות המחקרית מלמדת כי פערי השכר בין מזרחים ואשכנזים שומרים על יציבות במהלך השנים. מחקרו של כהן(1), אשר בחן את פערי השכר בין השנים 1975-1995 מלמד כי החלוקה האתנית בשוק העבודה עדיין אינה מצטמצמת: העוסקים במקצועות צווארון לבן הם לרוב אשכנזים וכי נתונים מעין אלו מצביעים על חלוקה מעמדית-עדתית ברורה בשוק העבודה. לחלוקה זו השפעה מכרעת על ההכנסה, כיוון שמקצועות צווארון לבן הם בעלי תגמולים גבוהים יותר מצווארון כחול. בדיקת ההכנסה בקרב בני הדור הראשון והשני מעלה כי הפערים העדתיים אינם מצטמצמים. זאת ועוד האבטלה גבוהה יותר בקרב מזרחים. בשנת 1995 למשל, שיעור האבטלה בקרב מזרחים ילידי הארץ היה פי 2.5% יותר מאשר אשכנזים בני דור שני.

תגים:

ממשלת בגין · פער חברתי · פער עדתי · בין עדתיים · ליכוד · חרות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פערי השכר בין מזרחים לאשכנזים", סמינריון אודות "פערי השכר בין מזרחים לאשכנזים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.