היישום אינו מחובר לאינטרנט

האמנות בפירנצה - הפיאצה דלה סיניוריה

עבודה מס' 066506

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפיאצה דלה סיניוריה (PIAZZA DELLA SIGNORIA) ופסליה ככלי תעמולה אזרחית ואישית.

2,881 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מני קדם היה הפיסול קשור למבנים שונים, כשהוא משמש בשני תפקידים עיקריים: מבחינה צורנית, הוא "מחייה" את המבנה אליו הוא קשור, ומבחינה תוכנית הוא "מספר" את סיפורו או מדגיש את ההיבט הדתי או החילוני שלו. יצירות הפיסול, הקשורות קשר אורגני למבנים אדריכליים, משוכנות במרבית המקרים במקומות שיועדו להן מראש, בידי האדריכל שתכנן את המבנה (מישורי, 2000).
העיר פירנצה, הגיעה סמוך לשנת 1400 לדרגה מסויימת של שליטה מדינית במרכז איטליה, ואל גדולה פוליטית זו נלוותה גם סמכות תרבותית. יוקרתה האמנותית של פירנצה עמדה בעינה במשך כל המאה ה-15, והכל הכירו בה ברחבי איטליה. כמות הפסלים שנוצרו בעיר בתחילת המאה ה-15 היתה אדירה: הביאה לכך, במידה רבה, פטרונותן של הגילדות העשירות, והנהגתם של של בני משפחת מדיצ'י . ואכן, פטרונותם של הדוכסים לבית מדיצ'י מחבל טוסקנה היתה ניכרת מאוד בפיסול. הסיבה העיקרית לכך נעוצה בכך שהפסלים, שהצבתם היתה כמעט בגדר חובה בגנים המפוארים ובאתרים הציבוריים, תרמו תרומה ראוותנית לפארה ולגדולתה של שושלת מדיצ'י וליוקרתה (פייפר, 1983).
לגבי הציבור ופקידי השלטון של פירנצה היתה האמנות בכלל והפיסול בפרט עניין בעל חשיבות אזרחית להתעסק בו ולהתפאר בו. הארכיונים מן המאה ה-15 מעידים על שפע הזמן שהקדישה מועצת העיר לדיון על מפעלי אמנות, כגון בשאלה היכן להציב את פסל דוד של מיכלאנג'לו. באהבתם ובגאוותם הרבה פארו בני פירנצה את עירם ביצירותיהם של האמנים הגדולים ביותר, ורבים מן הפסלים הוצבו במקומות פומביים. סטייה ממסורת ימי הביניים היתה בבנייה לצרכים חילוניים: הארמון והבניין האזרחי לא היו פחותים בחשיבותם מבנייני הדת, מאחר שתשומת הלב הוסבה לחיי העולם הזה לא פחות מאשר לחיי העולם הבא. ארמונות פירנצה מייצגים יפה את תקופת הרנסנס הקדומה: היו אלה בנייני אבן גדולים מלאי הוד ועוצמה, ששימשו כמבצרים ומעונות גם יחד. האחידות החברתית וההגמוניה הדתית השלמה והכוללת של ימי הביניים החלו לפנות מקומם לאינדיבידואליות ולחילוניות מתגברות והולכות; עם אלה באו שינויים מקבילים בביטוי האמנותי. בתמיכתם של מעמדות השילטון רבי העושר בא תור של פריחה גדולה לאמנויות (גארדנר, 1991).
אמנם אין לטעון, שהאמן או הפסל מפירנצה היה חסר יראת כבוד או דבקות דתות. אבל כוחות אלה עצמם, שבהם נתעצמה אמנותו, הם הם שמנעו ממנו את היכולת לראות באמנות זו רק אמצעי למסירת תכנו של הסיפור המקודש. הוא העדיף להשתמש בכוחו זה גם כדי להפוך את הדף להצגת ראווה של עושר ומותרות (גומבריך, 1985).

קטע מהעבודה:

הפיאצה דלה סיניוריה (Piazza Della Signoria - כיכר סיניוריה, תמונה 1) היתה מרכז החיים החברתיים והפוליטיים של העיר פירנצה, במשך מאות בשנים, ושימשה כמקום התכנסות למבקרים ולתושבים. בפיאצה התקיימו המאורעות החשובים ביותר בהיסטוריה של העיר, החל מההפיכות של תחילת המאה ה-14 ועד לטקסים חגיגיים והכרזות של משפחת מדיצ'י. היא תוכננה ע"י ארנולפו דה-קמביו בין השנים 1314-1298, וצורתה הסופית, כפי שהיא נראית כיום, עוצבה פחות או יותר באותה התקופה. מבחינת הסגנון, היתה כאן יצירתו של מיכלאנג'לו הדחף המניע (מיכלאנג'לו שהה בפירנצה בין השנים 1534-1516); בפרט שאבו האמנים שעיטרו את הפיאצה השראה מפסליו של מיכלאנג'לו בקפלה מדיצ'י, המבשרים התפתחויות מאוחרות רבות בפיסול המנייריסטי (פייפר, 1983).

תגים:

אמנות · פירנצה · תעמולה · מדיצ'י

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האמנות בפירנצה - הפיאצה דלה סיניוריה", סמינריון אודות "האמנות בפירנצה - הפיאצה דלה סיניוריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.