היישום אינו מחובר לאינטרנט

גישות במשאבי אנוש (תרגיל)

עבודה מס' 066503

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה"פורדיזם" וה"טיילוריזם"עד הגלובליזציה ו"המקדונלדיזציה".

1,621 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

צורכי האינדיבידואל, אשר בעבר לא היו חלק ממערכת השיקולים והתמצו, על פי הגישות הפורדיסטית והטיילוריסטית בכך שהעובדים זקוקים לפרנסה וזה המניע שלהם לציית, תפסו כעת מקום, במסגרת שיקולי המעסיקים. שינוי זה התרחש על רקע שינויים גלובליים, אשר יצרו שתי התפתחויות. האחת - מונופולים שהתגבשו צמצמו את יכולת המיקוח של עובדים מול ההנהלות. השניה - השתלטות התאגידים במסגרת הגלובליזציה על חיי הפרט (רם, 2005). השתלטות זו הובילה לתהליך המקדונלדיזציה, אשר השפיע לא רק על הכלכלה ומשקלם של ארגונים בכלכלות הפתוחות, כי אם גם על חיי הפרט.

קטע מהעבודה:

האינטרס הכלכלי ב"מדינות המקדונלד" נתפס כמוטיב מרכזי בהנעת חייהם של האנשים. יש בכך משום חידוש הרואה באפשרויות לרווחה כלכלית את הפתרון לסכסוכים אזוריים ובינלאומיים. לא מן הנמנע שסכסוכים כאלה יתקיימו, אולם במדינת המקדונלד לא ידרדר הסכסוך לכלל מלחמה בין שתי מדינות המצויות בשרשרת המזון של התאגיד. "שרשרת המזון" אינה רק חלק מהצרכים של התאגיד, אלא גם כפשוטו. אנשים זקוקים לאוכל. מקדונלד מסמל את הצורך הזה, את העדריות, את הרצון להיות בעל היכולת הממוצעת. תמיד קיימות שאיפות ליותר, אולם הגורם החברתי החזק והרחב ביותר מתאפיין במקדונלדיזציה (Ritzer, 2000).

תגים:

מוטיבציה · הנעת · עובדים · אינדיבידואליות · יצירתיות · יוזמה · טיילור

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גישות במשאבי אנוש (תרגיל)", סמינריון אודות "גישות במשאבי אנוש (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.