היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקרב על בריטניה

עבודה מס' 066499

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גורמים לעמידתה של בריטניה בפני המתקפה הנאצית בתחילת מלחמת העולם השנייה.

4,640 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לדון בנושא "הקרב על בריטניה" במלחמת העולם השנייה. "הקרב על בריטניה" הוא השם שניתן בידי היסטוריונים למערכה אווירית וימית שניטשה (בעיקר) בין חילות האוויר (Luftwaffe) והים (Kriegsmarine) של גרמניה הנאצית, מול חילות האוויר, RAF (Royal Air Force), והים (Royal Navy) של בריטניה מעל שמי אירופה המערבית.
הסברה הרווחת בקרב החוקרים היא שקרב זה התנהל באופן רשמי בין התאריכים 10 ביולי 1940 עד ה-31 באוקטובר 1940 - התאריך בו נטש היטלר (Hitler) סופית את תכנית "אריה - ים" (Sea lion) שהיוותה תכנית לכיבוש אדמת בריטניה. בתום הקרב ניגפו חילות גרמניה בפני חילותיה של בריטניה ולא הצליחו להגיע לעליונות אווירית וימית במרחב, שהייתה לדעת היטלר תנאי מחייב לתחילת מבצע "אריה - ים" .
במסגרת הקרב, תעסוק העבודה בשאלה "מה היו הגורמים לעמידתה של בריטניה בפני המתקפה הגרמנית?". יוצג בחיבור זה רקע היסטורי להתרחשויות הנדונות, ובגוף החיבור עצמו יפורט אלו חלקים במצב הקיים בבריטניה ערב הקרב ואילו מהלכים בריטיים במהלכו הוכיחו את עצמם כמשמעותיים למהלך הקרב ותוצאותיו, ומה הייתה משמעותם והשפעתם.
הטענה המוצגת היא כי שילוב בין 3 גורמים עיקריים הביא לבסוף לעמידתה של בריטניה במתקפה הנאצית, על כן יתחלק ניתוח שאלת המחקר, בניסיון להוכיח את טענה זו, לשלושה חלקים שיציגו את אותם גורמים שהובילו בסופו של דבר לעליונותה של בריטניה:
ראשית, גורמים מדיניים - מדיניותו, דרך התווייתה ומנהיגותו של בית הנבחרים הבריטי ובראשו ווינסטון צ'רצ'יל (Winston Churchill) נוכח האויב לפני ובמהלך הקרב.
שנית, גורמים חברתיים - החברה הבריטית האזרחית ועמידתה האמיצה בהפצצה האסטרטגית הנרחבת ביותר שנראתה עד אז בתולדות המלחמה ,ואומץ ליבם ונחישותם של הטייסים ושאר החיילים הבריטיים נוכח פני אויב, כנגזרים מאופייה של כלל החברה.
ולבסוף, גורמים צבאיים ותעשייתיים - התנהלותם האיכותית של כוחות הצבא הבריטיים ובראשם חילות המודיעין והאוויר ותרומתה של תעשיית המלחמה להצלחתם.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א': רקע היסטורי
פרק ב': גורמים מדיניים
פרק ג': גורמים חברתיים
פרק ד': גורמים צבאיים ותעשייתיים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתמונה העולמית של יולי 1940 הייתה בריטניה המעצמה היחידה שעומדת בפני גרמניה. רוסיה ניטרלית בפועל, אך רשמית לצד מדינות הציר(4). ארה"ב בראשות הנשיא רוזוולט מסייעת לבריטניה באמצעים אך נמנעת מלהיכנס באופן פעיל ללחימה. צרפת נפלה. וכך אנגליה היא המעצמה היחידה שנותרת עומדת בפני מעצמות הציר. קו החוף המערבי באירופה החל מספרד בדרום ועד נורבגיה בצפון נמצא בידי הגרמנים. הגרמנים מקדמים את כוחותיהם ובונים בסיסים ימיים ואוויריים על קו החוף. כך מגיעים הגרמנים למצב בו נמצאים מפציציהם בטווח מספק לתקיפת כל האי הבריטי, אף בליווי מטוסי קרב (טווח הפעולה שלהם קצר בהרבה)(5). במצב הנוכחי, היטלר קיווה לכונן הסכם כלשהו עם בריטניה שיאפשר לצבאו להמשיך לפעול ללא הפרעתה ברחבי העולם, אך תקוותיו נגוזו יותר ויותר עם כל מילה שיצאה מפיו של ראש הממשלה הבריטי החדש צ'רצ'יל(6). היטלר הבין שאין מנוס מלהיפטר מהאיום הבריטי ולכבוש את האי. כך נולדה תכנית "אריה ים".

תגים:

מלחמת · עולם · שניה · בריטניה · אנגליה · צ'רצ'יל · הפצצה · אסטרטגית · גרמניה · אוויר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקרב על בריטניה", סמינריון אודות "הקרב על בריטניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.