היישום אינו מחובר לאינטרנט

התנועות הפשיסטית והנאצית

עבודה מס' 066439

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכי התהוותן של שתי תנועות שקמו באירופה של המאה ה- 20: התנועה הפשיסטית והתנועה הנאציונל-סוציאליסטית.

6,510 מילים ,7 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בעבודתי זאת אני מבקשת למצוא ולחקור את דרכי התהוותן של שתי תנועות שקמו באירופה של המאה ה- 20. התנועה הפשיסטית והתנועה הנאציונל-סוציאליסטית.
ברצוני לברר את מקורותיהן של התנועות, מתוך ולתוך איזו מציאות צמחו והתפתחו.
מה גרם לשתי תנועות קיצוניות אלו להופיע ולצמוח על במת ההיסטוריה ולהשפיע בצורה דרסטית כל כך על העולם כולו.
ברצוני לבחון את עקרונותיהן של התנועות, כל אחת בנפרד. כיצד החלו את דרכן ובמה האמינו. מי היו מנהיגיהם ואיזה כוח היה להם בהשפעתם על עקרונות התנועה.
האם אפשר לומר שהפשיזם והנאציונל-סוציאליזם הינם תופעה זהה, בשתי ארצות שונות, או שמא יש בהם מוטיבים זהים אך קיים גם שוני.
לשם כך אנסה למצוא חומר מחקרי על שתי התנועות, על דרכי התהוותן וצעדיהם הראשונים. על המנהיגים שהובילו את התנועות ועל דרכי מחשבתם.
אין בכוונתי לחקור את כלל תולדות שתי התנועות על ציר הזמן מתחילתן עד לסיומן בסוף מלחמת העולם השניה, אלא להתרכז בדרכי התהוותן הראשוניים, באידיאולוגיות שהובילו להקמתן של התנועות ועל אילו עקרונות קמו שתי תנועות אלו.
אני מקווה שבסיום העבודה אוכל לענות על השאלות ששאלתי ולהבין את התהוותם של משטרים טוטליטריים על גווניהם השונים, בצורת תנועות שהרכיבו את המשטר הזה.

תוכן העניינים:
מבוא
משטר טוטליטרי ומאפייניו
הנאציזם - עקרונות ואידיאולוגיה
הגורמים לעליית הנאציזם
ניצני רעיונותיו של היטלר
התהוות הפשיזם ועקרונותיו
התפישה הפשיסטית אצל מוסוליני
האידיאולוגיה הפשיסטית
פשיזם ונאציזם - שוני ודמיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן להבחין בין סוגי משטרים. המשטרים הטוטליטריים שואפים לשליטה מרבית בהמון, ומשטרים דמוקרטיים וליברליים מכירים בצורך להתחשב בהמון.
לאחר מלחמת העולם הראשונה, הפך הכוח ליסוד לגיטימי, שמווסת את הסביבה של האדם ומסדר אותה. המלחמה הביאה להכרעה, והכרעה זו היא תולדה של כוח.
"כשהמדינה קובעת מי הם אויביה, היא גם מוכרחה לגייס את נאמניה, או את ההמון, ואף להחדיר בו את ההכרה מי הוא האויב. מכאן אנו באים למומנט חשוב מאד, והוא שכנוע ההמון בצורך לאלימות, שהרי הקונפליקטים נפתרים על ידי מאבק. ומאבק הוא ביטוי של מלחמה. ואם רוצים לרתום את ההמון למלחמה, יש צורך לחנך אותו לאלימות". (1)

תגים:

נאציזם · פאשיזם · משטר טוטאליטרי · היטלר · מוסוליני · דיכוי הפרט · עליונות המדינה · מחנות ריכוז · שטיפת מח · עליונות הגזע

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התנועות הפשיסטית והנאצית", סמינריון אודות "התנועות הפשיסטית והנאצית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.