היישום אינו מחובר לאינטרנט

חולי נפשי ואחריות פלילית

עבודה מס' 066414

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה דנה במידת האחריות הפלילית של אדם, בהתאם למצבו הנפשי, בזמן ביצוע המעשה הפלילי.

2,522 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במידת האחריות הפלילית של אדם, בהתאם למצבו הנפשי, בזמן ביצוע המעשה הפלילי.
ראשית, תובא לידי דיון תופעת החולי הנפשי על היבטיה השונים, מידת חומרתה והשפעותיה על הפרט. אלו יובאו לידי ביטוי בהצגת מחלות נפש שונות, ניתוח רמת תוקפנותם של החולים ובהצגת מחקרים המצביעים על כך כי קיים הבדל בנטייתם של נשים לאלימות לעומת גברים, החולים באותה מחלת נפש.
שנית תוצג האחריות הפלילית על מרכיביה, הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה הפסיכיאטרית, ואלו יציגו את הקריטריונים השונים לקביעת כשירותו של אדם לעמוד לדין. אולם לא די בקריטריונים אלו לשם הקלה בעונשו, היות ועליו לקבל את הטיפול המוצע לו.
בנוסף תעסוק העבודה בשיטות טיפול שונות, תוך הצגת הסוגייה האם אדם החולה במחלת נפש מסוגל לבחור מבין הטיפולים השונים את הטיפול המתאים לו, או לחילופין האם על הפסיכיאטר להחליט בשבילו. בנוסף תובא העמדה המשפטית לעניין זה.
השאלה עליה תנסה העבודה לענות היא: "האם אדם החולה בנפשו כשיר לעמוד לדין"?
שאלה זו תיענה באמצעות סקירת ספרות בנושא, אשר תציג את מחלות הנפש השונות, השפעותיהן והתמודדות הגורמים הרלוונטיים עם סוגיית האחריות הפלילית.
הסיבות לבחירת נושא זה נובעות מהתעיינותינו בהיבטים הקליניים של המחלה ובהתמודדות עמה.
בנוסף, עניין אותנו לחקור את דרך התמודדות המערכת המשפטית עם מקרים החורגים מן הנורמה, וכיצד נעשה שיתוף הפעולה עם המערך הפסיכיאטרי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: חלק תיאורטי
1. חולי נפשי
2. אחריות פלילית
2.1. האחריות הפלילית לפי דרגת החומרה של ההפרעה הנפשית
3. היבטים טיפוליים
פרק שני:
4. סיכום ודיון
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חולי נפשי הנו מצב של פסיכוזה, המביא את האדם להתנהגות דיסוציאטיבית בחברה אליה הוא שייך. כמו כן, ההפרעה הנפשית מביאה את האדם למצב בו אין הוא מסוגל להתנהג בצורה רציונאלית, כלומר הוא תופס את המציאות באופן מעוות, ואין הוא מבין כלל לא את מעשיו ולא את השלכותיהם (היכל, 2001).
לאורך כל שנות ההיסטוריה ובכל החברות השונות, ללא יוצא מן הכלל, סבלו אנשים מהפרעות נפשיות, ולא היו מסוגלים לתפקד באופן נורמטיבי כשאר הפרטים בחברה. הסיבה לכך הייתה שהמחלה הנפשית גרמה לפגיעה בבוחן המציאות של האדם (לריה, פניג ורועה, 2000).

תגים:

חולי נפשי · אחריות פלילית · נזעי חשמל · תוקפנות · אלימות · פסיכופתולוגיה · קרימינולוגיה · מחלת נפש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חולי נפשי ואחריות פלילית", סמינריון אודות "חולי נפשי ואחריות פלילית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.