היישום אינו מחובר לאינטרנט

בריטניה והאיחוד האירופי- הסיבות להצטרפות בשנות ה-60' וה-70'

עבודה מס' 066397

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים השונים שהביאו להצטרפותה של בריטניה לאיחוד האירופי תוך עמידה על הקשיים וההתנגדויות מצד גורמים חיצוניים.

4,898 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהצטרפותה של בריטניה לאיחוד האירופי בסוף שנות ה-60' ותחילת שנות ה-70' של המאה ה-20'. ההצטרפות של בריטניה לאיחוד הייתה ייחודית מאחר ונעשתה בשלבים ובצורה הדרגתית על פני יותר מעשור בו נדחתה מועמדות בריטניה להצטרפות לקהילייה האירופית פעמיים ונתקבלה רק בתחילת שנות ה-70' כאשר אושררה סופית ורשמית רק בינואר 1973 יחד עם הצטרפותה של דנמרק.
שאלת המחקר שמלווה את פרקי העבודה היא: מהם הגורמים שהובילו לכניסתה של בריטניה לאיחוד האירופי בסוף שנות ה-60' ותחילת שנות ה-70'? קיימים בעבודה שלושה פרקים המנסים לענות על שאלת המחקר ממספר נקודות מבט, שכן על פי ההשערה המרכזית, הצטרפותה ההדרגתית של בריטניה התרחשה באופן שכזה ולא באופן מיידי עם הקמת הקהילייה מגורמים שונים.
הפרק הראשון עוסק במצב הפנימי בבריטניה שהחל בשלילת הקהילייה האירופית ועם הזמן נשתנה. פרק זה מנסה לעמוד על הגורמים שהביאו לשינוי עמדתה של בריטניה וכיצד אלה השפיעו על כניסתה לאיחוד. הפרק השני עוסק במדיניות החוץ של מדינות האיחוד שהביאה לכניסה ההדרגתית של בריטניה לאיחוד, כיצד האינטגרציה האירופית השפיעה על מהירות כניסת בריטניה לאיחוד ומדוע נדחתה מועמדות בריטניה לאיחוד פעמיים בשנות ה-60' לפני שאושרה רק בשנות ה-70'. הפרק השלישי מדבר על האיחוד האירופי כגורם כלכלי להצטרפותה של בריטניה אליו: פרק זה ינתח את הסיבות הכלכליות שבעטיין חששה בריטניה מכניסה ואת הסיבות הכלכליות המרכזיות שהביאו לבסוף, להתגברות על חשש זה ולשינוי שעתה של בריטניה על האיחוד והשוק האירופי המשותף.
מקורות המידע לקוחים מתקופות שונות. כל מקורות המידע המאוזכרים מספקים מידע על התקופה המדוברת בשאלת המחקר ובנושא העבודה, אך חלק מהמקורות נכתבו לאחר הצטרפות בריטניה לאיחוד, כאשר חלק מהם נכתבו ממש באותה תקופה של תהליכי הגשת המועמדויות של בריטניה להצטרפות לקהילייה האירופית. רוב המקורות נכתבו בעשר השנים האחרונות, כנראה בעיקר עקב העובדה שבסוף שנות ה-90' של המאה ה-20' ותחילת המאה ה-21' הגיע למעשה תור הזהב של האיחוד האירופי הנמצא בשיא מגמת התרחבותו והתעמקותו.
בסיכום העבודה יוצג הקשר בין כל הגורמים וכיצד קשר זה הוא שהוביל למסקנה העיקרית מהעבודה ובה לבריטניה היה צורך ביותר בשנים רבות לפני שהצטרפה לאיחוד האירופי בתחילה עקב גרומים פנימיים בלבד, אך לאחר מכן כאשר גורמים פנימיים אלה נפתרו ובריטניה שינתה פניה כלפי האיחוד האירופי, היו אלה גורמים חיצוניים בהם לא שלטה בריטניה שמנעו את כניסתה לאיחוד עד 1973. רק כאשר הוסרו חסמים אלה יכולה הייתה בריטניה להיכנס לקהילייה האירופית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע היסטורי
3. הגורם הפנימי-היסטורי להצטרפות בריטניה לאיחוד
4. הגורם הבינלאומי להצטרפות בריטניה לאיחוד
5. הגורם הכלכלי להצטרפות בריטניה לאיחוד
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנועות לאינטגרציה אירופאית החלו כבר לאחר מלחמת העולם הראשונה באירופה. עצם הזעזוע שיצרה המלחמה הכוללת באירופה הביא לרצון ליצור ישות מאוחדת בתוך אירופה שתשים סוף ליריבות רבת השנים בין המדינות השונות באירופה על עמיהן. בין התנועות שנוסדו בתקופה זו הייתה התנועה הלא מפלגתית של הרוזן Richard Coudenhove-Kalergi, "האיחוד הפאן-אירופי" מ-1923 וב-1926 נוסד גם הארגון לשיתוף פעולה אירופי בז'נבה עם וועדות בלונדון, ברלין ופריס. מלבד תנועות אלה שזכו לאהדה מוגבלת, היו גם מנהיגים גדולים באירופה באותה תקופה שקראו לאיחודה. ווינסטון צ'רצ'יל מבריטניה עצמה דחף ליצירת "ארצות הברית של אירופה" על בסיס המודל הפדרלי של ארצות-הברית של אמריקה. באותה נשימה, צ'רצ'יל לא ראה בבריטניה הגדולה חלק מאותה פדרציה, אך התחייב לפעול לתמיכה בפדרציה כזו, אם תקום, מבחוץ.

תגים:

אנגליה בריטניה · האיחוד האירופי · שנות ה-70'

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בריטניה והאיחוד האירופי- הסיבות להצטרפות בשנות ה-60' וה-70'", סמינריון אודות "בריטניה והאיחוד האירופי- הסיבות להצטרפות בשנות ה-60' וה-70'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.