היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכישת שפה שנייה על פי התיאוריה של ויגוצקי

עבודה מס' 066336

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפה שניה- רכישתה והתפתחותה על פי ויגוצקי.

2,641 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לפי ויגוצקי, השפה היא מוסד חברתי, היא אמצעי שבאמצעותו מעבירה החברה את מצבור הידע התרבותי שלה אל הפרט. השימוש בשפה הוא מאפשר את העברתה של ההתפתחות הקוגניטיבית מן המישור הביולוגי אל המישור החברתי- היסטורי.
על ידי השימוש בשפה מעבירה החברה לפרט מערכת חוקים שנבנתה על ידיה. הפרט משתמש במערכת החוקים זו כדי לתכנן מראש את פעילותו על פיה. עצם השימוש בשפה מקדם את חשיבתו של הילד ואת יכולת התכנון שלו לגבי הפעולות באות. מכאן, שהשפה גם מבנה את חשיבתו של הילד וגם מאפשרת לו אמצעי תקשורת, להעבירה לאחרים.
על פי גישתו של ויגוצקי בני האדם מתכננים את פעילותם מראש, כשהם יוצרים במוחם דימויים של תוצר הפעילות. יכולת תכנון זו מתפתחת באמצעות התווך הלשוני של הפעילות.
הילד מתכנן איך לפתור בעיה באמצעות דיבור, ואחר כך מבצע את הפתרון המתוכנן בפעילות חיצונית. המניפולציה הישירה מוחלפת בתהליך פסיכולוגי מורכב, שבאמצעותו מציאות מוטיבציה פנימית וכוונות דחיות- בזמן את התפתחותן שלהן ואת הגשמתן.

בראשית ההתפתחות, הפעילות והדיבור הן שני תפקודים נפרדים. במהלך ההתפתחות, ממלא הדיבור תפקיד משמעותי יותר ויותר בארגון הפעילות. הרגע החשוב ביותר במהלך ההתפתחות האינטלקטואלית, שכתוצאה ממנה נוצרות הצורות האנושיות הייחודיות של האינטליגנציה מעשית ומופשטת, קורה כאשר הדיבור והפעילות המעשית שהיו קודם לכך שני מסלולי ההתפתחות נפרדים לגמרי מתמזגים. החשיבה האנושית היא, התוצר של שילוב בין שני התפקודים: הפעולה המעשית והשימוש בשפה.

תוכן העניינים:
מבוא
התפתחות השפה על פי ויגוצקי
רכישת שפה שנייה על פי ויגוצקי
סקירת ספרותית על רכישת שפה שנייה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השפה היא מרכזית בתיאוריית ההתפתחות של ויגוצקי. השפה מאפשרת לאנשים ללמוד מאחרים ומספקת גישה לידע הנמצא אצל אחרים. השפה נותנת לאדם כלים קוגניטיביים לפתרון בעיות ולהסתכלות על העולם. כשילדים לומדים שפה, הם לא לומדים רק מילים אלא גם רעיונות הקשורים במילים. באינטראקציות הילד לומד לקשר בין טון, דיבור ולבין המילה. וכך השפה הופכת לארגז כלים תרבותי שנמצה בראש של הילדים ומסייע להם לשרש את העולם. עם הארגז כלים תרבותי הילדים יכולים להבין את העולם. השפה מקלה על ההתפתחות הקוגניטיבית ומאפשרת לילדים בעלי אמצעים לייצר מבחנים ולטפח את המחשבה שלהם על העולם. השפה מספקת אפשרויות לחלוק רעיונות וללטש רעיונות שכבר קיימים אצל הילדים.

תגים:

אינטרקציה · שפה · דיבור · כתיבה · כלי · חברתי · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכישת שפה שנייה על פי התיאוריה של ויגוצקי", סמינריון אודות "רכישת שפה שנייה על פי התיאוריה של ויגוצקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.