היישום אינו מחובר לאינטרנט

"חזקת החפות" במשפט המנהלי הישראלי

עבודה מס' 066324

מחיר: 549.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הלכת "פנחסי" ומעמד "חזקת החפות" במשפט המנהלי הישראלי.

9,126 מילים ,34 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה מתייחסת למיקומה של חזקת החפות במשפט המנהלי הישראלי ואל הסוגיות הקשורות אל "חזקת פנחסי". הטענה העיקרית של העבודה היא שעל המחוקק לשנות את המצב הקיים להגדיר בצורה ברורה את מיקומה של חזקת החפות בהליך המנהלי. הדבר יחזק את אמון הציבור בעקרונות חוקתיים, ע"י מתן לחזקת החפות את מעמד של זכות יסוד אמיתית. אין יכולה הרשות לפגוע בכל אדם במדינה, גם באיש ציבור, אלא ע"פ חוק. על האיזון להיעשות בחוק ולא בפסיקה, גם לא של בית המשפט העליון, ועל מועד הפרישה להיקבע בהתאם לרלוונטיות של העבירה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - חזקת החפות במשפט המנהלי
פרק 2 - בית המשפט העליון וחזקת החפות
פרק 3 - "אמון הציבור" ו"מבחן האדם הסביר"
פרק 4 - עתידה חזקת החפות במשפט המנהלי הישראלי
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

חזקת החפות קובעת כי אדם נחשב חף מפשע כל עוד אשמתו לא נקבעה על-ידי בית-משפט מוסמך. הגם שנראה לכאורה כי מדובר בעיקרון לא מורכב במיוחד, המשמעות של חזקת החפות מעוררת קשיים תיאורטיים ומעשיים רבים. קיימת אי-בהירות, ואף מחלוקת, לגבי טיבה של חזקת החפות כחזקה עובדתית או ערכית-נורמטיבית, לגבי תוכנה והיקפה וכן לגבי התוצאות הנובעות ממנה. עיקר הבעייתיות באשר לתפקידה של חזקת החפות ולמשמעותה מתעוררת בהליכים הקודמים להכרעת הדין. אשר להכרעת הדין, הרי שלגביה קיים כמעט קונסנסוס בדבר השלכותיה של חזקת החפות על נטל ההוכחה ומידתה, שלפיו על התביעה במשפט פלילי מוטל הנטל להוכיח את אשמתו של הנאשם מעבר לכל ספק סביר כתנאי להרשעתו ולענישתו. (12)

תגים:

דרעי · פנחסי · משפט · מנהלי · חזקת · החפות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""חזקת החפות" במשפט המנהלי הישראלי", סמינריון אודות ""חזקת החפות" במשפט המנהלי הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.