היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח טקסט תרבותי על-פי גישתו של קלנר

עבודה מס' 066250

מחיר: 60.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השיר "אבות ובנים" של אביתר בנאי כחלק מקונטקסט חברתי-תרבותי בחברה הישראלית.

1,204 מילים ,3 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הטקסט התרבותי שבחרתי לנתח הוא שירו של אביתר בנאי "אבות ובנים", ביחס לחברה הישראלית.
השיר "אבות ובנים" מתאר מצב של מות גברים ממשפחה מסוימת, וניסיון המשפחה להתמודד עם המצב. השיר מרמז בתרבות הישראלית על המצב הקיים בארץ, כאשר בעקבות מלחמות ופיגועי טרור מתים אנשים רבים והשכול הופך למקרה מוכר בכל בית בישראל ואף לנורמטיבי.

הניתוח על-פי מאפיינים שקבע קלנר:
1. ייצור וכלכלה פוליטית
2. ניתוח טקסטואלי
3. קבלה אצל קהלים שונים
בעבודה נעשה ניתוח של השיר "אבות ובנים" של אביתר בנאי כמשקף את הווי החברה הישראלית כחברה החיה בצד שכול וטרור באופן קבוע.

קטע מהעבודה:

"חשוב להדגיש את החשיבות שבניתוח טקסטים תרבותיים במסגרת מערכת הייצור וההפצה שלהם". (קלנר, 1995, עמ' 17). משמעותו של הטקסט התרבותי ניתנת לו בעיקר על-ידי המקום לו זוכה הטקסט וההקשר המתקבל כתוצאה ממיקום זה בדעת הקהל הציבורית. המקום וההקשר מכוונים לרוב על-ידי השלטון ישירות, או בעקיפין באמצעות היצרן. השיר "אבות ובנים" מושמע רבות בטקסים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ובאמצעי השידור הממלכתיים השונים ביום זה. ההקשר העולה בראשו של השומע את השיר במעמדים אלה הוא של אובדן בני משפחה בעקבות מלחמות המדינה על קיומה.

תגים:

תקשורת המונים · אביתר בנאי · ניתוח טקסטואלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח טקסט תרבותי על-פי גישתו של קלנר", סמינריון אודות "ניתוח טקסט תרבותי על-פי גישתו של קלנר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.