היישום אינו מחובר לאינטרנט

"המהפכה התרבותית" של מעמר אלקד'אפי

עבודה מס' 066235

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האידאולוגיה החברתית, הכלכלית והפוליטית של מנהיג לוב, מעמר אלקד'אפי כפי שהוצגה בספרו "הספר הירוק" ובאה לידי ביטוי מעשי לאחר המהפכה שהנהיג בארצו בשנת 1969.

4,400 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב-1 בספטמבר 1969, ביצעה קבוצת קצינים אלמונים וזוטרים הפיכה צבאית. המשטר החדש לא נתקל בהתנגדות ועלייתו לשלטון נעשתה ללא שפיכות דמים. בכוונת המנהיג הצעיר, מעמר אלקד'אפי, הייתה לכונן משטר על פי המודל שהקימו הקצינים החופשיים במצרים ב-1952. הוא הצהיר מיד עם תפיסת השלטון על הפיכתה של לוב למדינה סוציאליסטית, המתנגדת לקולוניאליזם ודוגלת באיחוד העולם הערבי, וכן על דבקות באסלאם ובערכיו של הקראן (4). המשטר נהנה כבר בימיו הראשונים ממשאבי נפט אדירים והשתמש בהם לקידום מטרותיו הפוליטיות. השילוב בין משטר בעל אמביציה לבין סכומי עתק הזורמים לקופת המדינה ובין הימצאות החברה הלובית ברמת הבשלה פוליטית נמוכה יחסית, יצר עבור קד'אפי תנאים אופטימאליים להישרדות בשלטון. "הקולונל, האח, המנהיג והוגה הדעות, הם רק אחדים מהכינויים שדבקו עם הזמן לשמו של קד'אפי (5).

תוכן עניינים:
רקע היסטורי
פרשנות לאסלאם
חברה וכלכלה
אידיאולוגיה מדינית
יחסי חוץ
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ערב המהפכה צבר החינוך הדתי בלוב תאוצה, לאחר שנזנח בשנות החמישים תחת המשטר המלוכני. פתיחתם של מוסדות דת חדשים ברחבי לוב על ידי המלך הביאה לעלייה במספר התלמידים והסטודנטים באוניברסיטאות הדתיות. הסיבות להתגברות העניין הדתי נבעו מכמה סיבות: ראשית, החשש מנטישת המסורת והערכים המוסלמיים בעקבות הכנסות הנפט והמודרניזציה שהתלוותה להתפתחות הכלכלית בלוב. שנית, החשש מחדירת רעיונות לאומניים חילוניים של מפלגת הבעת' ושל נאצר אל הדור הצעיר והמשכיל שעשוי להשפיע על ריכוזיות הממלכה. אולם האתגר הגדול ביותר למשטר בא מאותה קבוצה קטנה ומאוחדת של קצינים צעירים בהנהגת מעמר אלקד'אפי.

תגים:

קד'אפי · קדאפי · לוב · סוציאליזם ערבי · מנהיגים · אידאולוגיה · הספר הירוק · לאומיות ערבית · ג'אמהיריה · שלטון העם · נפט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""המהפכה התרבותית" של מעמר אלקד'אפי", סמינריון אודות ""המהפכה התרבותית" של מעמר אלקד'אפי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.