היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת בין תרבויות- ניתוח התקשורת בין שחורים ללבנים על פי הספר "שורשים"

עבודה מס' 066192

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המפגש הנוכחי ותוצאותיו הרגשיות והמעשיות על שתי התרבויות על פי הספר.

6,299 מילים ,17 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

במשך דורות רבים נחשב העבד לקורבן של נסיבות תרבותיות כאשר תרבות כל העולם העתק והאף בימי הביניים צידדה במעמד העבדות. או ליצור נחות הראוי לשרת אחרים ולא ראו בה תופעה שלילית מעצם הקודים ההתנהגותיים של התרבות. עבדים קיבלו בדרך כלל את מצבם בכניעה, והדבר מוכח ממספרן הקטן של מרידות העבדים בתרבויות העתיקות. אומנם היו התמרדויות יחידות של עבדים, בשל התאכזרויות בעליהם, אולם תופעות אלו דוכאו ביד קשה ואכזרית.
העבד היה בד"כ זר בתרבות ששיעבדה אותו, אלא אם נידון לעבדות ע"י חברתו, נולד במסגרת חברתו, או בחר מרצונו בעבדות על מנת לזכות בטובת הנאה. במשך כל הדורות היו המלחמות מקור לא אכזב לעבדים שנישבו או שניתנו למנצחים כמס עובד. סוחר העבדים ניזון, שלא בעיתות מלחמה, מציד אדם, ביחוד מקבוצות אתניות חלשות, או נחשלות, והביא רווחים רבים לשודדים ולסוחרים. במאה ה-19 הפך ציד הכושים ביבשת אפריקה לשם מכירתם באמריקה ובמזה"ת, לעובדה בעלת השלכות מדיניות.
העבד נחשב לקנין אדוניו וניתן לחלופין ולמכירה; ואעפ"כ זכה למידה מינימאלית של הגנה בחברה. כזה היה גם מעמד השפחה, שנרכשה לעבודה ולהעמדת ילדים, עבדים לעתיד. היה סימון מיוחד לעבדים בתרבויות השונות. כך לדוגמא עבדי המקדשים סומנו בסמלי האלים של מקדשיהם. במסופוטמיה קועקע שם אדוניו על ידו הימנית של עבד ונזכרת גם תספורת מיוחדת. היו תרבויות שסימנו שבוי המלחמה בכוויות אש ועבדים פרטיים גולחו בצורה מיוחדת (VOGET, 1988).
לארה"ב הגיעו העבדים מרקע, תרבות ושפה שונים משל המקומיים. מפגש זה בין התרבויות היה קשה מנשוא עבור העבדים: הם לא יכלו להתבטא, רגשותיהם לא הובאו בחשבון וזלזלו בהם ובמורשתם.
מטרת העבודה הנוכחת היא לסקור את המפגש הנוכחי ותוצאותיו הרגשיות והמעשיות על שתי התרבויות, אולם בעיקר על התרבות השחורה תוך התבססות על התיאורים המופיעים בספר "שורשים" שחיבר נכד נכדו של קונטא קינטא, העבד השחור והמרדן שהובא מערבות אפריקה במאה השמונה עשרה.

ראשי פרקים:
מבוא
תקשורת בין תרבויות
2.1 תרבות
2.2 תת תרבות
2.3 תקשורת
2.4 השפעת השפה על קליטה תרבותית
ניתוח הספר
3.1 העבדים כחפץ העובד לסוחר
3.2 תקשורת בין העבדים
3.3 חיי המשפחה
3.4 ניסיונות מרד
3.5 יצירת פרנויה אצל העבדים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: עבודה זו כוללת בתוכה את תוכנה של עבודה מס' 20630.

קטע מהעבודה:

בכל מקום על פני היקום קיימת החלוקה בין כוחות שונים שניתן לסווגה באופן כללי ל'רוב' ול'מיעוט'. חלוקה זו קיימת בכל הרבדים, החל מן החלוקה העולמית למרכז ופריפריה כלה בחלוקה החברתית. המרכז הוא מוקד עוצמה אשר לרוב הקונסנזוס הלאומי ניזון ממנו. ניתן לומר כי הרוב מאיש על ידי מוסדות מרכזיים ואליטות המנסות להבטיח את נאמנותן של הקבוצות הפריפריאליות כאשר ממנו זורמים המידע, הערכים, הנורמות והכללים (גלנור, 1985: 122).

תגים:

תרבות · שחורים · לבנים · עבדות · אפריקה · אמריקה · עבד · שחור · פער · חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת בין תרבויות- ניתוח התקשורת בין שחורים ללבנים על פי הספר "שורשים"", סמינריון אודות "תקשורת בין תרבויות- ניתוח התקשורת בין שחורים ללבנים על פי הספר "שורשים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.