היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים סוציולוגיים בפרסום

עבודה מס' 066188

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד המסרים המועברים בפרסומות משפיעים על זכירת הפרסומת ומידת ההתחבבות שלהן על הצרכן.

5,487 מילים ,20 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הפרסום הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר בהתנהגות צרכנים ולכן הוא חייב להיות בעל השפעה מירבית. ישנם מספר רב של משתנים המשפיעים על אפקטיביות הפרסום. אחד מהם הוא הקשר שלו לחברה ולהתנהגות החברתית, כמשפיעים על התנהגות הצרכנים.
מה היא התנהגות צרכנים? RUSSELL (1994) הגדיר התנהגות צרכנים כהתנהגות המכוונות לסיפוק צרכים ומונעת על ידי המוטיבציה. גבע (1994) מציינת, כי קיים קשר בין תמהיל השיווק לסוגיו לבין רמת מעורבות הלקוחות בעקבותיו.
תרבות היא צורת ההתנהגות המיוחדת לכל עם ועם, או למעשה לכל קבוצה שיחדה לעצמה תרבות מסוג מסוים. התנהגות תרבותית מסבירה, בין השאר, מה המרכיבים של תרבות אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה זו או אחרת בעתיד בכל נושא שהוא, וכמובן גם בפרסום. לכל עם ולכל אומה יש את מנהגיו, תרבותו ומסורתו אותה הוא מכיר ומוקיר שנים רבות. תרבות זו מעוגנת בכללי המוסר החברתיים אותן הוא מכיר, בכללי דת ומסורת עליהם הוא אמון וכן במינהגים אשר נשתרשו במשך השנים, ואין איש יודע את מקורן. תרבות זו והתנהגות זו יכולים לבוא לידי ביטוי, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, בצורה של תרבות אחרת בצורה סובייקטיבית או לכל תרבות בצורה אובייקטיבית (Schmitt 1998).

מטרת העבודה היא לבחון, מבחינה תיאורטית ואמפירית, כיצד מסרים חברתיים ושילוב אפיזודות מחיי החברה משפיעות על זכירת הפרסומת ועל מידת ההתחבבות שלה על הצרכן. ההנחה הבסיסית היא כי אם בפרסומת ישולבו מאפיינים חברתיים, הם ישפיעו יותר על החברה מאשר פרסומות שלא כוללים מאפיינים דומים,
על מנת לבחון הנחות אלו אחלק פרסומות למספר אנשים ואבחן את מידת זכירתם ומידת התרשמותם מהמודעה. כלי המחקר יהיו פרסומות המשלבות היבטים חברתיים ואילו קבוצת הבקרה תהיה פרסומות רגילות.

ראשי פרקים:
1. מבוא
הצגת הנושא
מטרת העבודה
2. התרבות המערבית והפרסום
קבוצות התייחסות בפרסום
אישיות
מעורבות
עמדות
מקורות ליצירת עמדות
השפעת קבוצות התייחסות
תפיסה
פירוש
3. דוגמא להשפעות חברתיות
פרסום ביפן
פרסומות לסיגריות בישראל
4. שיטת המחקר
משתני המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר
5. תוצאות וניתוח
העניין בפרסומות
גירוי לפעולה מיידית
זכירת הפרסומות
6. סיכום העבודה
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפרסום במערב מבוסס ברובו על מחקרים שנערכו ומודלים המתאימים לתפיסת הצרכן את הפרסומת. מודלים הנקוטים במערב, מציג הורניק בספרו "ניהול הפרסום".
רוב המודלים המודרניים מבוססים על תהליך מדרגי של "למידה--> רגשות-->פעולה". ההנחה היא כי הצרכן אמור ללמוד על המוצר בשלבי המדרג הראשונים. הלמידה היא סיבת התייחסות הרגשית של הצרכן למוצר, והמעורבות הרגשית והלמידה מכוונים את דפוסי התנהגותו. ההכרה במוצר והתגובה כלפי היא מרכזית להבנת התפיסה. לפי הורניק (1994) תגובה הכרתית היא גם עיבוד המידע במערכת העצבית המרכזית של הפרט קרי המוח. מחקר התגובה ההכרתית כולל את כל סוגי עיבוד המידע הקיימים בזיכרון ואת כל התהליכים הכרוכים ברכישת המידע, בשימורו ובשימוש בו.

תגים:

צרכנות · פירסום · פרסומות · התנהגות · הצרכן · לקוחות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים סוציולוגיים בפרסום", סמינריון אודות "היבטים סוציולוגיים בפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.