היישום אינו מחובר לאינטרנט

התערבות ממשלה במשק סגור

עבודה מס' 066178

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מעורבות ממשלתית בישראל בשווקי המסחר, בתנאי משק סגור.

2,519 מילים ,8 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

כאשר ממשלה מחליטה להתערב בהתנהלות המשק, הדבר נעשה משיקולים כלכליים/חברתיים, או משיקולי שמירה על תשתיות לאומיות בחלק מהמגזרים.

בתנאי משק סגור מתרכזת הממשלה בפיקוח ובשליטה על מחירי המינימום והמקסימום, בקביעת מכסות ייצור, במיסוי (מס קניה) ובמתן סובסידיות ליצרנים.

עבודה זו עוסקת במניעים האופייניים למעורבות ממשלתית במשק סגור.
העבודה מציגה מודלים ותיאוריות כלכליות, שעל בסיסם מתבצעת המעורבות.

הפעלת תוכניות הפיקוח והמיסוי/הסבסוד נועדו למימון הפעילות הממשלתית.
מניע נוסף הוא הקלה על צרכנים מעוטי היכולת, שבאמצעות מחיר מסובסד יכולים להגדיל רכישותיהם, כאשר במקביל ליצרנים מתאפשר להציע כמות מיוצרת גדולה יותר (התאמות של עקומות הביקוש וההיצע).
"A basic economic Hypothesis is that the lower the price of a product, the greater the quantity that will be demanded, other things being equal." (Chrystal, K.A., Lipsey, R.G., 1999, P. 49)

בעבודה זו מוצגות השיטות השונות לפיקוח ושליטה ממשלתיים במשק סגור. בעבודה בוצע ניתוח שיטות אלו, כולל הדגשת היתרונות והחסרונות של כל מודל בנפרד.
הניתוח, שמסתמך גם על מספר דוגמאות מהמשק הישראלי למודלים המוצגים, מאפשר להגיע למסקנות לגבי יעילות השיטות הנדונות בנסיבות שונות.

העבודה אינה דנה במעורבות ממשלתית בסחר חוץ, בתנאי משק פתוח, או במעורבות ממשלתית אחרת, כגון ניהול תשתיות לאומיות.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. התערבות ממשלתית במשק סגור - מניעים ומודלים
2.1 צווי פיקוח על מחירים ומכסות ייצור
2.2 מס קניה
2.3 סובסידיה

3. סיכום
4. ביבליוגרפיה
5. נספחים

קטע מהעבודה:

מעורבות גדולה מדי של הממשלה בענפים משקיים, שמתאפיינים כענפים חופשיים, עלולה להוות נטל תקציבי. לכן, בתחום זה השאיפה היא להקטנת המעורבות הממשלתית, ככל שניתן.

"קיימת הסכמה בדבר נחיצות ההתערבות במספר מקרים שבהם התחרות המשוכללת, המונעת על ידי מנגנון מחירים, אינה מביאה לפתרון הרצוי או הטוב ביותר מבחינה חברתית."
(אורון, י., מארק, נ., עופר, ג., 1999, עמ' 236)

תגים:

כלכלה · לחשבונאות · וניהול · התערבות · בשוק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התערבות ממשלה במשק סגור", סמינריון אודות "התערבות ממשלה במשק סגור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.