היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכיזופרניה ודמותו הקולנועית של דוני דארקו

עבודה מס' 066169

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יישום הידע התיאורטי בסכיזופרניה על דמותו של דוני דארקו.

3,439 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק במחלת הנפש סכיזופרניה, אותה ניישם על הדמות הראשית בסרט "דוני דארקו".
הסרט "דוני דארקו" העוסק בילד הלוקה בהזיות פסיכוטיות, מהווה דוגמא טובה למחלה, שכן הוא מראה אותה מתוך ראשו של החולה.
"דוני דארקו" הוא סרט שנוצר ב-2001 על ידי הבמאי ריצ'רד קלי. עלילה מספרת על דוני, נער בן 16, שחי במשפחה אמריקאית ממוצעת בעיירה הקטנה בשנות ה-80. בסרט מסופר על כך שלדוני יש חבר דימיוני בשם פרנק, שהוא בעצם ארנב ענק בעל חזות מפחידה. לגביו דוני מאמין שהוא בא מהעתיד. כל פעם שפרנק מתגלה אל דוני או שהצופים שומעים את קולו, הוא מבקש מדוני לבצע פשעים, כמו לחבל בצינור הראשי של בית ספר ובכך להציף אותו. בתחילת הסרט פרנק אומר לדוני שבעוד 28 ימים העולם יבוא אל קיצו. הסרט מתאר לנו את התרחשויות בחייו של דוני בימים לאחר ההודעה. בסרט ישנה דמות של פסיכיאטרית, שדוני מבקר אותה בקביעות. במפגש שלה עם ההורים, היא נותנת את האבחנה להפרעה נפשית שלו: "דוני חווה את מה שנקרא הזיות בהקיץ. זו תופעה נפוצה בקרב סכיזופרנים פרנואידים".
עבודה זו תכלול שלושה פרקים. פרק ראשון יעסוק בהגדרת הסכיזופרניה. לאחר מכן יישום הסימפטומים הרלוונטיים, לפי ה-DSM-IV, על דמותו של דוני. לאחר מכן תאובחן הדמות על פי הקריטריונים של סכיזופרניה פרנואידית.
פרק שני יעסוק בהסברם של שתי גישות: הפסיכודינמית והמשפחתית, לסכיזופרניה ויישומם על הדמות.
פרק השלישי והאחרון יציע שתי שיטות טיפול על פי הגישה הקוגניטיבית והמשפחתית ויישומם על הדמות.

תוכן עניינים:
מבוא
1. פרק ראשון: תיאור ההפרעה
1.1 הגדרת הסכיזופרניה
1.2 סיווג הסכיזופרניה לפי DSM-IV
2. פרק שני: גישות תיאורטיות לסכיזופרניה
2.1 גישה פסיכודינמית
2.2 גישה קוגניטיבית
3. פרק שלישי: שיטות הטיפול
3.1 טיפול קוגניטיבי
3.2 טיפול משפחתי
סיכום א'
סיכום ב'
מקורות

קטע מהעבודה:

רבים מאיתנו שומעים מושג זה ואף משתמשים בו, אך רק מעטים יודעים במה מדובר באמת. המושג ברור רק לאלו המשתייכים למקצועות בריאות הנפש ומנגדם לאלו הסובלים מהמחלה ולבני משפחותיהם (דרעין, 1987). בעבודה ננסה להבין תופעת הסכיזופרניה והשפעותיה.
סכיזופרניה היא תווית שניתנה לקבוצה של מחלות פסיכוטיות, שבהן יש פגיעה קשה בתהליכים הפסיכולוגיים הבסיסיים של האישיות. פסיכוזה פירושה הפרעה ביכולת לתפוס ולפרש נכונה את המציאות (וייצמן, פוירובסקי וטל, 1999). ההפרעה מלווה בסימפטומים מגוונים בשטחי החשיבה, הרגש, התפישה, התנהגות והזהות העצמית. זו מחלה הפוגעת יותר מכל מחלה אחרת ביחסים התוך-אישיים והבין-אישיים. היא מחלה השכיחה ביותר מכל מחלות פסיכוטיות (קרסון, בוצ'ר ומינקה, 2001).

תגים:

סכיזופרניה · מחלת נפש · דוני דארקו · דמות מסרט

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכיזופרניה ודמותו הקולנועית של דוני דארקו", סמינריון אודות "סכיזופרניה ודמותו הקולנועית של דוני דארקו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.