היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת מבוטחים בפוליגרף

עבודה מס' 066131

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השימוש במכשיר הפוליגרף לבדיקת מבוטחים, ככלי ליישוב תביעות ביטוח.

7,085 מילים ,49 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במרקם היחסים שבין מבטח למבוטח קיים מתח תמידי הגובל לעיתים בקשיים שביחסי האמון בין הצדדים. המתח מחריף בדרך כלל, כאשר על הפרק תביעת המבוטח לתגמולי ביטוח. מצד אחד מצפה המבוטח לקבל את התשלום בהתאם לפוליסה. מאידך, תמיד יעדיף המבטח למצוא את "דרך המלך" שתביא לכך שיהיה פטור מתשלום.
הדרך ליישוב תביעה אינה סוגה בשושנים, המבוטח רוצה להפיק מצידו את המיטב, בעוד המבטח מפגין לעיתים כלפי המבוטח חוסר אמון, בעיקר באשר לגרסה אותה הציג בתביעתו. לעיתים, התשתית העובדתית אינה מספקת הוכחה מלאה למי מהצדדים, אינה משכנעת ולו רק במאזן הסתברויות. על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר במבטח, עליו נטל ההוכחה לשלול את קיומו של בסיס התביעה, או להוכיח שהמדובר בתרמית.
מכשיר הפוליגרף הוכנס אל "המערכה" ככלי ליישוב המחלוקת שבין שני הצדדים. למבטח אין בדרך כלל מה להפסיד, בעוד שהמבוטח בחזקת "מתנדב" המאפשר לצד השני לאסוף כנגדו בדרך זו ראיות נוספות, שאולי יכריעו בסופו של יום את כפות המאזניים לרעתו. לחילופין, נמצא המבוטח במצב של מצוקה אותה מנצל המבטח בכדי לכפות עליו בדיקת פוליגרף.

מהו בעצם מכשיר הפוליגרף?, האם באמת יכול הוא להגיע לחקר האמת?, האם יעלה על הדעת, שההכרעה הנתונה באופן בלעדי לבית המשפט, תימסר כלאחר יד להכרעתם הבלעדית של המכשיר ובודק הפוליגרף? לא בכדי התנגדה ועדת כהן שמכשיר הפוליגרף יקרא בשם "גלאי שקר" או "מכונת אמת". רוב חברי הועדה הגיעו למסקנה שאמינות המכשיר מוטלת בספק. טרם הוכח מדעית שתוצאותיו אמינות, לפיכך לא יכול המכשיר לשאת שמות הגורמים להטעיה מוחלטת, למי שאינו מודע למגבלותיו של המכשיר.

הפער הקיים בין המבטח, לו חוסן כלכלי, לבין המבוטח הממוצע (שמעמדו בדרך כלל נחות מהמבטח), מחייב התערבות חברתית / צודקת שתביא לאיזון ומניעת ניצול היתרון מצידו של המבטח. יתרה מכך, האם מבטח היונק את סמכותו מחוקי המדינה, רשאי לנצל את הכוח שניתן לו תוך הפרת זכויות אדם, לפעול בחוסר צדק או בהפליה. יתכן שעקרון "הדואליות הנורמטיבית", אותו קבע בית המשפט העליון, מחייב גם את חברות הביטוח הפועלות בישראל. הלכה למעשה, האם יכול מבטח בישראל לעשות שימוש במכשיר שלא הוכחה אמינותו המדעית, בשעה שהוא מחויב לעקרונות המהווים ערכים בסיסיים בשיטה המשפטית.

מכשיר הפוליגרף הומצא ככלי עזר לביצוע חקירה, האם לגיטימי להפכו מאמצעי למטרה?
בעבודה יוצג מידע באשר למכשיר ואופן השימוש בו. הגישות השונות באשר לקבילות המכשיר בבית המשפט במדינות שונות ובעיקר בארה"ב. קבילות המכשיר במשפט הישראלי, הגישה הנהוגה במשפט הפלילי, אל מול הגישה במשפט האזרחי. בהמשך העבודה תובא סקירה מקיפה באשר להתמודדות עם המכשיר בכל הקשור לשימוש בו ליישוב סכסוכים שבין מבטח למבוטח.

תוכן עניינים
מבוא
פרק 1: מכשיר הפוליגרף, רקע
פרק 2: הגישות בחו"ל
פרק 3: השימוש בפוליגרף בישראל
פרק 4: קבלת תוצאות בדיקת הפוליגרף כראיה במשפט אזרחי
פרק 5: הצגת תוצאת בדיקת פוליגרף כראיה, האם כעדות מומחה?
פרק 6: בדיקת פוליגרף במסגרת או עקב חוזה ביטוח
פרק 7: האם התחייבותו של מבוטח בהסכם פוליגרף מחייבת את שותפיו
פרק 8: תוצאות הבדיקה יוצרות מיצג, האם גם כאשר המבוטח דובר אמת?
פרק 9: פגמים בכריתת הסכם לבדיקת פוליגרף
פרק 10: תנאי מקפח בהסכם פוליגרף, עילה לביטול בהתאם לחוק חוזים אחידים
פרק 11: הימנעות מביצוע הבדיקה, האם תשמש ראיה?
סיכום
ביבליוגרפיה (הרשימה כוללת שני דוחות ופסקי דין)

קטע מהעבודה:

1.1. מחקרים מדעיים(1) שנערכו לפני המאה ה- 19 הצביעו על כך שהתרגשותו של אדם, באשר היא, לרבות במצבים בהם הוא משקר או דובר אמת, גורמת להפסקת פעילות בלוטות הפרשת רוק וליובש בפה. יישום המסקנה נמצא גם בקרב חברות שונות בעולם, כדוגמת לעיסת אורז (בסין), הכנסת גחלים לוהטות לפיו של אדם (בהודו), או מבחן החרב המלובנת (אצל הבדואים). בהתאם לתוצאות נגיעת הלשון בגחלים או בחרב נקבעה מידת התרגשותו של האדם ובהתאם לכך האם דבריו אמת או שקר.

תגים:

ביטוח · גלאי · שקר · מכונת · אמת · תביעות · מבוטח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת מבוטחים בפוליגרף", סמינריון אודות "בדיקת מבוטחים בפוליגרף" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.