היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזקת החפות במשפט הישראלי ובארה"ב

עבודה מס' 066117

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חזקת החפות בחוק הישראלי, השפעתה בעקבות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו והאפשרות להחיל אותה על המשפט המנהלי תוך השוואה לשיטות משפט אחרות (ארה"ב, קנדה) שחזקה זו מיושמת בהן.

6,521 מילים ,40 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

קיימים מספר נימוקים לעקרון החפות, בחברה חופשית ודמוקרטית, ראוי שסיכוני הטעות בכל הנוגע בשאלת האחריות הפלילית יחולקו בצורה שתקטין את הסיכון להרשעת אדם חף מפשע, אפילו על חשבון אחוז מסוים של אשמים בביצוע עברה יתחמקו מעונש.
קיים חוסר איזון בין כוחה של המדינה לבין כוחו של הנאשם, כאשר חזקת החפות מצמצמת ומגבילה את כוחה של המדינה בכלל, ואתת כוח הענישה המסור בידה, בפרט. תוך איזון בין כח המדינה לחרות הפרט. רוב אזרחי המדינה הינם שומרי חוק לפיכך, ביצוע עברות הוא בגדר חריג ויש לתת ביטוי משפטי למציאות זו. כמו כן, בכוחה של חזקת החפות להשפיע על זכויות אחרות ולבצר את מעמדן כגון ,זכות השתיקה.

במהלך עבודה זו אנסה להציג את חזקת החפות כפי שהיא מיושמת בחוק הישראלי והשפעתה בעקבות חקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. כמו כן נבחן את האפשרות להחיל אותה על המשפט המנהלי תוך השוואה לשיטות משפט אחרות (ארה"ב, קנדה) שחזקה זו מיושמת בהן.
בחלקה השני של העבודה אציג את התיאוריה הדוגלת בשיטה המתמטית לצורך חישוב הסתברות הראיות, תוך בדיקת השיטה הנהוגה במשפט הישראלי.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
חזקת החפות במשפט הישראלי
נטל השכנוע ונטל הבאת ראיות בהתייחס לחזקת החפות
חזקת החפות בהליך המנהלי
חומר למחשבה
משפט משווה - משפט אמריקאי
משפט קנדי
משפט עברי
מודל מתמטי
יישום המודלים במשפט הישראלי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עקרון החפות הוכר כבר במשפט העברי (3). העיקרון במשפט העברי, על פיו כל אדם חף מפשע עד שלא יורשע כדין בדין ואין לעצור נאשם טרם משפט אלא אם כן קיים חשש לציבור.
במאה ה- 12, במשפט האיטלקי, בימי הביניים, הוכרה חזקת החפות כחזקה סלקטיבית המותנית בתנאים מוקדמים של מעמד חברתי או של התנהגות קודמת. רק אדם שאישיותו, תכונותיו ועברו הנקי העידו על התנהגות ישרה, נהנה מחזקת החפות. עם זאת, לנוכח ראיות מפלילות מוצקות היה קשה לנאשם להסתייע בחזקה זו.

תגים:

חזקת החפות · שלטון החוק · מדינה דמוקרטית · בחזקת חף מפשע · אחריות פלילית · כוח הענישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזקת החפות במשפט הישראלי ובארה"ב", סמינריון אודות "חזקת החפות במשפט הישראלי ובארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.