היישום אינו מחובר לאינטרנט

כפילים בקולנוע

עבודה מס' 066108

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סוגיית הכפיל בקולנוע באמצעות הסרטים "דר' ג'קיל ומר הייד"(גרסת 1941), "אדפטיישן", ו"תשוקה אפלה"

5,690 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הדמיון הקיים בין שני הסרטים "דר' ג'קיל ומר הייד" ו"אדפטיישן" מלבד מוטיב הכפילות ביניהם הוא באופן ששניהם מנהלים דיאלוג עם המדיום הקולנועי וחותרים תחתיו או מעלים ספקות ושאלות לגביו. וכן באופן בו האישה מהווה כגורם עיקרי ליצירתו של הכפיל בתוכם. כמו כן, בשני הסרטים מנהלים הגיבורים קשר ארוטי דמיוני עם מושא התשוקה שלהם וזאת באמצעות חלומות והזיות מיניות.

בסרט "תשוקה אפלה" שיצא לאקרנים בפריז בשנת 1977, מנסה לחשוף בנואל את אי הצדק והטרוריזם החברתי ולעלות על פני השטח את המאבק שבין הכוחות האנרכיסטים הצעירים בבורגנות המזדקנת.
לדעתי, קיימים מספר הקשרים של אי יציבות חברתית ופוליטית בספרד ובאירופה היכולים להצביע על הופעת הכפיל בסרטו של בנואל.

קטע מהעבודה:

האופן בה המלחמה מוציאה את הצד האפל של האדם ומשנה את התנהגותו, באה לידי ביטוי באופן סמוי בסצנת הפתיחה, בה מוסיף פלמינג את הופעתו של אדם שנראה כי הוא אינו יציב נפשית הקוטע בצעקות את נאומו של הכומר. בהמשך הסרט מסבירה אשתו של אותו אדם לדר' ג'קיל, כי בעלה היה אבא טוב ואזרח למופת עד להתפוצצות במכרה בה הוא עבד שגרמה לו טראומה והפכה אותו לאדם אחר. נראה כי, הופעתו של אדם זה בכנסיה והתנהגותו הגובלת בשיגעון וסכיזופרניה באה לבטא באופן סמוי הלם קרב וכי ההתפוצצות במכרה היא למעשה התפוצצות לה היה עד האדם בשדה הקרב. גם דרך נאומו של הכומר לבין תגובותיו של האדם מתקיים דיון סמוי המעלה שאלות רבות.

תגים:

כפיל · אדפטיישן · תשוקה · אפלה · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כפילים בקולנוע", סמינריון אודות "כפילים בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.