היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין ייחוס סיבתיות לנכונות למתן עזרה

עבודה מס' 066091

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר רפליקציה על מחקרו של וויינר (1980)

2,491 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו מהווה רפליקציה לניסוי של וויינר ( a 1980 Weiner), תיאורטיקן שעסק רבות בתחום ייחוסי הסיבתיות. המחקר לו נערכה הרפליקציה, בחן את ההשלכה של ייחוסי סיבתיות של אנשים על נכונות למתן עזרה. בניסוי שבוצע במסגרת המחקר מפורטת שלוש סיטואציות שונות בהן נתבקשו סטודנטים להשאיל את סיכומי השיעור שלהם לסטודנט הזקוק לכך - בשל חוסר מאמץ אקדמי או בשל בעיה רפואית ( בשני תנאים שונים ). הניסוי בוצע בכדי לבחון את השערת המחקר לפיה כאשר ייחוס הסיבתיות הוא לגורם חיצוני ולא נשלט, הדבר יעורר יותר רגשות חיובים (סימפתיה ורחמים) וכך הנכונות לעזרה תהיה גבוהה יותר, ולהפך כאשר שייחוס הסיבתיות הוא לגורם פנימי ונשלט, הדבר יעורר יותר רגשות שליליים (כעס וגועל) ולכן הנכונות לעזרה תהיה נמוכה יותר. ממצאי המחקר מאששים את ההשערה המפורטת לעיל.

קטע מהעבודה:

היידר ( Heider 1958 ) , טען כי האדם מתנהג כ"מדען נאיבי" המחפש את הסיבות להתרחשויות שבסביבתו באותו האופן בו המדען מחפש את הסיבות לתופעות טבע. הוא ניסח ארבעה עקרונות אותם אנשים בוחנים ולפיהם הם מסיקים על סיבתיות בהקשרים בינאישיים. הראשון, האם מדובר על סיבה קבועה לעומת סיבה חולפת וזמנית. השני, האם ההתנהגות מכוונת ורצונית או שמא היא כפויה. השלישי, האם מדובר בסיבה פנימית או חיצונית לאדם. והרביעי, רעיון ההשתנות המשותפת- קו-וריאציה כלומר, האם כאשר הסיבה קיימת גם התוצאה מתקיימת וכאשר התוצאה אינה מתקיימת גם הסיבה לא קיימת ( לדוגמא: האם תמיד לאחר שתיית אלכוהול האדם נוהג בצורה לא זהירה והאם האדם תמיד נוהג בצורה זהירה כאשר אינו שותה) .היידר לא בחן את השערתו מבחינה אמפירית, אך עקרונות אלה, היוו את הבסיס לחקירות אמפיריות של ייחוס סיבתיות בהמשך.

תגים:

ייחוס סיבתיות · מתן עזרה · סטודנטים · היידר · ויינר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין ייחוס סיבתיות לנכונות למתן עזרה ", סמינריון אודות "הקשר שבין ייחוס סיבתיות לנכונות למתן עזרה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.