היישום אינו מחובר לאינטרנט

משמעות החיים בעיני מכורים לסמים

עבודה מס' 066064

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין משמעות החיים ושימוש בסמים בקרב מתבגרים?

5,916 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

על שאלה זו אענה בעזרת הצגת מחקרים שונים שבדקו והעמיקו בחקר מימד משמעות החיים, וזאת תוך בחינת המשקל היחסי של משתנה משמעות החיים ביחס למשתנים אחרים כמו - דימוי עצמי, נוירוטיות ,תמיכה חברתית , תמיכה רוחנית (תהליך האמונה הדתית).
כמו כן אחקור את השפעת הסם על אורח חייו של המכור וראיית המשמעות החיים שלו לפני ואחרי הגמילה מסמים בעזרת התוכנית הטיפולית.
הסיבה שבחרתי להתמקד בנושא הסמים, היא כי ידידי הטוב היה מעורב בנושא הסמים. למרות שאני תמיד היינו לצידו במהלך כל תקופת ההתמכרות הנוראית הזאת ועברתי איתו את כל תהליך הגמילה, רציתי להעמיק יותר בנושא, על מנת להבין מה עוברים אחרים כמוהו במהלך התקופה ה"שחורה" הזו.
לאחר שקראתי את החומרים והספרים העוסקים בנושא הסמינר, משכה אותי הסוגיה על השימוש בסמים, והשפעותיהם על המתמכרים. ולכן, החלטתי לברר, איך ידידי וכל שאר המכורים מתייחסים לשאלת משמעות החיים לפני ואחרי הגמילה. ניסיתי לברר זאת, תוך התמקדות במחקרים שנעשו על ידי חוקרים ופסיכולוגים מפורסמים.
על מנת לנסות להוכיח את שאלת המחקר שלי, אני אשתמש בפרקים, אשר יציגו את אותם המשתנים ביחס למשמעות החיים של המכורים לסמים. חלק מהפרקים יהיו מחולקים לתתי-פרק, אשר יציגו את כל משתנה לבדו.
כמו כן, בעבודתי זו, אעשה שימוש בשאלון אנונימי לבדיקת משמעות החיים של מכורים לסמים או אלו, שנגמלו מסמים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - משמעות החיים - מהי?
פרק 2 - מכורים לסמים בעקבות חיפוש של משמעות החיים
2.1 - הקשר בין דימוי עצמי, נוירוטיות ומשמעות חיים, לבין השימוש בסמים
פרק 3 - הסמים והשפעותיהם על אורח חייו של המכור
3.1 - סמים ותחושת החרדה
פרק 4 - השפעותיה של התוכנית הטיפולית על משמעות חייו של המכור
פרק 5 - משמעות שמעבר להתנסות- תהליכי אמונה דתית
השערת המחקר ומטרותיו
תוצאות המחקר
ממצאים ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - שאלות הראיון

קטע מהעבודה:

קאמוס, א (1995); פראנקל, ו (1992); טולסטוי, ל (1980) - האמינו שהחיים ומשמעות לחיים מהווים את השאלות המהותיות ביותר עבור האדם. מבחינתם, כל הניסיונות האנושיות מתעסקות בסוגיית המשמעות -ללא משמעות, כלום אינו חשוב. פראנקל ראה בחוסר משמעות את ההפרעה הבסיסית של זמננו. יונג טען כי כל לקוחותיו מעל לגיל 35 התאפיינו בבעיות הקשורות למשמעות. במחקרים אמפיריים, החוויה הסובייקטיבית של חוסר משמעות נקשרה למצבי דיכאון, שימוש בסמים והתאבדויות ומצבים פסיכיאטרים שונים(1).
---------------------------------------------------------------------
1. R.T.Kinner, The meaning of life (Journal of Humanistic Psychology, Vol. 43 N. 1, Winter 2003), pp.105-118

תגים:

סמים · מכורים · משמעות · החיים · פילוסופים · דימוי · עצמי · ניורוטיות · מחקרים · תמיכה · גיל · ההתבגרות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משמעות החיים בעיני מכורים לסמים", סמינריון אודות "משמעות החיים בעיני מכורים לסמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.