היישום אינו מחובר לאינטרנט

שורשי תנועת המחאה בחברה הישראלית

עבודה מס' 065927

מחיר: 180.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שורשי תנועת המחאה בחברה הישראלית, הרקע לצמיחתה והאופן בו סייעו המלחמות השונות בעיצובה - 1967-1973.

4,849 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים היוו צמתי דרכים בתולדות מדינת ישראל הן מבחינה חיצונית אל מול אויבי המדינה והן מבחינה פנים-מדינתית וחברתית. מלחמות אלו גררו בעקבותיהן התפתחויות פוליטיות וחברתיות מרחיקות לכת. התפתחויות אלה באו לידי ביטוי בראש ובראשונה בהתעוררותן של תנועות מחאה, אשר קראו תיגר על האליטה השלטת והטיחו בה ביקורת נוקבת ולבסוף בחילופי השלטון בשנת 1977.
מלחמת ששת הימים חשפה בעיות בסיסיות בעקרונות היסוד ובזהות הקיבוצית של החברה הישראלית. כמו כן היא העלתה אל סדר היום הציבורי את סוגיית הפשרה הטריטוריאלית בעקבות כיבוש השטחים. היא הציבה את מדינת ישראל במקום שיוחד לה במזרח התיכון והעמידה אותה במבחן חדש אל מול יחסיה עם מדינות ערב וכן עם האוכלוסייה הערבית ישראלית. מלחמה זו העלתה אל פני השטח את שלל הבעיות, אשר נעלמו קודם לכן מעין הציבור. במקביל לנצחון הצבאי המוחץ, העלייה ברמת החיים וכן הפריחה הכלכלית, החלו להופיע קבוצות מחאה קטנות, אשר התריסו כנגד השמרנות והקפאון המדיני.
תחושות הסיפוק והגאווה אשר הציפו את הציבור בעקבות מלחמת ששת הימים נופצו לרסיסים עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים. נסיבות פריצתה, השתלשלות הארועים במהלכה וכן תוצאותיה עוררו קולות מחאה הולכים וגוברים, אשר הופנו לעבר המסגרות המוסדיות הקיימות. ביקורת זו באה בתגובה לחוסר יכולתה של ההנהגה השלטת למנוע את המלחמה ולהתמודד עם הבעיות ההולכות ומחריפות. מצב עדין זה הצליח לערער ולזעזע את המבנה של החברה הישראלית כולה. ההשלכות המצטברות של כלל ההתפתחויות הללו באו לידי ביטוי בבחירות, אשר נערכו בשנת 1977. בחירות הסטוריות אלו שמו קץ לתקופה הממושכת, שבמהלכה שלטה מפלגת העבודה בכיפת הפוליטיקה הישראלית.
במהלך עבודה זו אנסה לבחון את שורשי תנועת המחאה בחברה הישראלית, הרקע לצמיחתה והאופן בו סייעו המלחמות השונות בעיצובה. לשם כך אנסה להתמקד בשנים 1967-1973, תקופת זמן ספציפית, אשר במהלכה החלו לנבוט ניצני המחאה הראשונים.

פרקי העבודה:
1. מבוא
2. תנועה חברתית
3. מחאה פוליטית
4. מלחמת ששת הימים - השלכות חברתיות
5. מלחמת ההתשה - התעוררות תנועת המחאה
6. מלחמת יום הכיפורים וניפוץ הילת העוצמה הצה"לית
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השתתפות פוליטית אזרחית הינה אחת מאבני היסוד במשטר הדמוקרטי וכן זכות בסיסית המשמרת את נגישות האזרח לדרג הפוליטי ואת מעורבותו בתהליכי קבלת ההחלטות. ההשתתפות הפוליטית באה לידי ביטוי באמצעות פעולות של יחידים וקבוצות הנגזרות ממודעות פוליטית ומתבצעות בפועל לשם השפעה על בחירת השלטון ועל המדיניות הציבורית הן באופן ישיר והן באופן עקיף. היא טומנת בחובה מגוון רחב של פעילויות, בכלל זה: הצבעה, מתן תרומות, סיוע במהלך קמפיין פוליטי, עצומות, פעילויות מחאה וכדומה. ההשתתפות הפוליטית האזרחית משתקפת במפלגה פוליטית, קבוצת לחץ או באגודות וארגונים חברתיים.(1)

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שורשי תנועת המחאה בחברה הישראלית", סמינריון אודות "שורשי תנועת המחאה בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.