היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחאה כביטוי התנגדות בדמוקרטיה בישראל

עבודה מס' 064682

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת דרכי המחאה של הציבור בישראל ומידת הצלחתם

3,108 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

השתתפות ציבורית בדרך כלשהי בתהליך פוליטי הוא היא אבן יסוד בדמוקרטיה בעולם כולו. הדמוקרטיה, כדפוס המאתר את מקור הסמכות הפוליטית בעם וכמאפשר השתתפות ציבורית הינה יצירת ההתאמה ראשונה במעלה וחיונית בין החלטות המדיניות של נבחרי העם לבין צורכי האזרח. אולם, ההכרה העקרונית בצורך ליצור ערוצי הידברות פתוחים וקבועים בין אותם נבחרים (מקבלי ההחלטות) ובין העם, אינה תמיד מבטיחה הסכמה בהקשר לאופן השגת מטרה זו. קיימים חילוקי דעות באשר למידה הרצויה של מעורבות שוטפת של הציבור בתהליך פוליטי זה או אחר. מצב כזה יוצר וויכוח לגבי משקל שיש לאזרח בעיצוב המדיניות של נבחריו. כאשר הדבר אינו עולה בקנה אחד עולה דרך אחרת להביע את מורת הרוח - דרך המחאה הפוליטית .

תוכן העניינים:
מבוא
מחאה פוליטית
חופש הביטוי
השתתפות פוליטית
צורות ביטוי של התנגדות
מחאה פוליטית
שקט
תנועות חברתיות
המחאה וההצלחה
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: עבודה זו היא החלק התיאורטי בלבד של עבודה מס' 61080.

קטע מהעבודה:

חופש הביטוי הינו אחת מזכויות הפרט המשמעותיות ביותר. נראה כי מיום שעמדו בני האדם על דעתם חשו גם צורך להביע עצמם ולהתבטא. חופש הביטוי הוא חופש של כל אדם להשמיע דעתו, התנגדותו ומחאתו ובאותה מידה לשמוע את האחר.
עוד בימים עברו הוזכר מושג זה. בשם חופש הביטוי המשיל יותם את משלו, בו ביקש בעזרת סמלים רבים, להזהיר את יהודה וישראל בטרם יבחרו להם מנהיג כלשהו. ביוון, התאספו היוונים באגורה (ככר השוק) בכדי "להתפלמס", להתווכח ולהביע על נושאים בעינייני צדק ומוסר. בשם חירויות היסוד (כאשר חופש הביטוי תופס מקום נכבד) קראו הצרפתים למהפכה - כפי שהתבטא וולטר: "איני מסכים לדבריך, אך אני מוכן להילחם על זכותך להשמיעם".

מקורות:

אומ"ץ - אזרחות ומעורבות ציבורית - דמוקרטיה http://ometz.cet.ac.il/ometz/
בן נון תמי (1992) מרי אזרחי, הוצאת יער
הרמן תמר (1995) דפוסי השתתפות פוליטית, האוניברסיטה הפתוחה
הרמן תמר (1996) מלמטה למעלה: תנועות חברתיות ומחאה פוליטית, האוניברסיטה הפתוחה
ליימן-ווילציג שמואל (1992) מחאה ציבורית בישראל 1949-1922, הוצאת אוניברסיטת בר-אילן

תגים:

חופש הביטוי · מחאה פוליטית · תנועות חברתיות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחאה כביטוי התנגדות בדמוקרטיה בישראל", סמינריון אודות "המחאה כביטוי התנגדות בדמוקרטיה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.