היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנשק הגרעיני בישראל

עבודה מס' 065915

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדיניות החוץ האמריקאית כלפי הנשק הגרעיני הישראלי בין השנים 1957-1973

7,079 מילים ,18 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית הינה לסקור את מדיניות החוץ של ארצות הברית כלפי סוגיית הנשק הגרעיני בישראל בתקופה שבין 1957, אז חתמו ישראל וצרפת על העסקה לבניית כור גרעיני צרפתי בקרבת דימונה, לבין 1973 עת החל המשבר שהוביל למלחמת יום הכיפורים, שנה שבה על פי ההערכות לישראל כבר יש נשק גרעיני מוכן או יכולת להרכיב נשק זה תוך פרק זמן קצר ביותר. תקופה זו מכילה ארבעה ממשלים אמריקאים: ממשל איזנהאוור, ממשל קנדי, ממשל ג'ונסון וממשל ניקסון. כל פרק בעבודה זו יוקדש לתקופה של ממשל אחר.
במקביל אנסה לתאר את מדיניות החוץ האמריקאית, אשר הונהגה בכל אחת מהתקופות, תוך התמקדות בסוגיית המלחמה הקרה והשפעתה על המזרח התיכון.
במטרה לענות על שאלת המחקר ולהבין את מדיניות החוץ האמריקאית כלפי הנשק הגרעיני בישראל, אנסה לשלב בין הנושאים תוך התייחסות לאנטרסים אמריקאים נוספים ולאירועים ברי השפעה שהתרחשו בתקופות הרלוונטיות.

תוכן עניינים:
מבוא
ממשל איזנהאור
ממשל קנדי
ממשל ג'ונסון
ממשל ניקסון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המדיניות האמריקאית במזרח התיכון התבססה על הטענה לפיה גוש מדינות המזרח התיכון מסוגל לבלום באופן יעיל את ברית המועצות. כתוצאה מכך, המדיניות האמריקאית היתה כזו ששאפה להביא לשלום בין מדינת ישראל לבין שכנותיה, מדינות ערב. כלומר, בשלב הראשון יש לפתור את הסכסוך הישראלי ערבי, ולאחר מכן, בשלב השני, יש להקים חזית מזרח תיכונית, אשר תבלום את ברית המועצות. עם עליית נאצר לשלטון, הבינו האמריקאים, כי הלאומיות הערבית הקיצונית, אשר יוצגה על ידי נאצר, היא זו שמסכנת את האנטרסים האמריקאים במזרח התיכון, ובראשם הנפט של מדינות ערב.(1)

תגים:

גרעין · פצצה גרעינית · ארצות הברית · איזנהאוור · קנדי · ג'ונסון · ניקסון · מלחמה קרה · מזרח תיכון · ישראל · עמימות · בן גוריון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנשק הגרעיני בישראל", סמינריון אודות "הנשק הגרעיני בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.