היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים בסיכון - אלימות כלפי ילדים

עבודה מס' 065822

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התעללות מינית בילדה עם פיגור שכלי.

3,699 מילים ,11 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג אירוע של התעללות מינית בילדה עם פיגור שכלי ע"י אחיה. על מקרה זה קראתי בעבודתן של רונית הראל ומישל שם-טוב, שדנו בנושא במסגרת הקורס: איתור, התערבות וטיפול בחשד לניצול מיני ובנפגעי תקיפה מינית עם פיגור שכלי, במסגרת לימודיהן לעבודה סוציאלית. המקרה המתואר טופל על ידי פקידות סעד לחוק הטיפול באדם המפגר. ניתוח המקרה יוצג מנקודת מבטה של הנפגעת תוך התייחסות למערכת המשפחתית,סימני הזיהוי והאיתור, ותוכנית ההתערבות והטיפול של פקידי הסעד תוך סקירת ספרות מקצועית.
בעבודה זו אנסה לבחון את הסיכון הקיים במצבה של ילדה עם פיגור שכלי, כקורבן להתעללות מינית שפגיעתה מורכבת וסבוכה יותר בשל מוגבלותה. בתחילת העבודה אציג את תיאור המקרה והרקע המשפחתי של הילדה. בהמשך, אנתח את האירוע באמצעות חומר תיאורטי ואדון בנושא התעללות כלפי ילדים בכלל ובין אחים בפרט באמצעות הספרות המקצועית. אסיים בדיון ובתיאור אודות מצבה של הילדה שנפגעה כיום ובתהליכי ההתערבות והטיפול שעברה.

תוכן העניינים:
א. מבוא- הסבר על העבודה, תיאור המקרה והרקע המשפחתי.
ב. גוף העבודה - מחולק לשלושה סעיפים:
ניתוח המקרה בהסתמך על סקירה ספרותית.
סימני הזיהוי והאיתור
חובת הדיווח.
דרכי הטיפול.
ג. סיכום.
ד. רשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

ההגדרה לילדים בסיכון מתייחסת לילדים ובני נוער, החיים במצבים המסכנים אותם במשפחתם ובסביבתם ואשר כתוצאה ממצבים אלה נפגעה יכולתם לממש את זכויותיהם בתחומים הבאים: קיום פיזי והתפתחות, השתייכות למשפחה, למידה ורכישת מיומנויות, בטחון ורווחה רגשית, השתייכות חברתית, הגנה מאחרים ומעצמם. ובעת מצבים המגבירים סיכון כמו: מצוקה כלכלית, משברים במשפחה, מעברים, הגירה והשתייכות לקבוצות מיעוט, מוגבלויות ולקויות למידה. (טלל דולב). במקרה המתואר כאן: א' היא ילדה חסרת ישע. המוגדרת על-פי החוק כ"מי שמחמת גילו או מוגבלותו הנפשית או הגופנית, ליקויו השכלי או מכל סיבה אחרת, אינו יכול לדאוג לצורכי מחייתו, לבריאותו או לשלומו" (חוק העונשין תשל"ז 1977 סימן ו/ 1 פגיעה בקטינים חסרי ישע).

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים בסיכון - אלימות כלפי ילדים", סמינריון אודות "ילדים בסיכון - אלימות כלפי ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.