היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת ששת הימים והשפעתה על השלטון בסוריה

עבודה מס' 065803

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התהליכים שהביאו להפיכה הצבאית שהעלתה את אסד לשלטון.

2,291 מילים ,7 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

ב-6 ביוני 1967 פרצה מלחמה כוללת בת ששה ימים במזרח התיכון. מלחמה זו שינתה את פניו של האזור כולו, ונתנה אותותיה לשינויים שיתחוללו בסוריה שלוש שנים לאחר מכן. מפלגת הבעת' בראשותו של צאלח ג'דיד, שלקחה את השלטון מידיו של אל-חאפט' ב-23 בפברואר 1966, הייתה במצב של דעיכה מתמדת כבר מתחילתה. דעיכה זו נגרמה כתוצאה ממדיניותם הפזיזה וחסרת הניסיון של חברי ההנהגה בראשותו של ג'דיד. גורמים רבים הפריעו לה במהלך שנות כינונה, והתבוסה הצבאית במלחמת ששת הימים הותירה אווירת נכאים מלווה בהאשמות הדדיות בקרב ההנהגה הסורית. שר ההגנה חאפט' אל-אסד החל משלב זה להוביל קו התנגדות לממשל ג'דיד שהסתיים בהפיכה צבאית ב-13 בנובמבר 1970.

מטרתה של עבודה זו היא לבחון האם תבוסתה של סוריה במלחמת ששת הימים, השפיעה על התהליכים שהביאו לעלייתו של שר ההגנה חאפט' אל-אסד לשלטון. העבודה תבחן את שאלה זו מכמה היבטים. ההיבט הראשון הוא על-ידי סקירת מצבה של ההנהגה הסורית ערב המלחמה, והשלבים שהביאו למפלתו של הצבא הסורי במערכה עצמה. ההיבט השני אותו תבחן העבודה, הוא המחלוקות הפנימיות במפלגת הבעת' בעקבות התבוסה והשתלטותו ההדרגתית של אסד על מוסדות השלטון. ההיבט השלישי והאחרון הוא ניתוח לעומק של השקפת עולמם הפוליטית השונה ביחס למלחמה של צאלח ג'דיד וחאפט' אל-אסד. עבודה זו לא תפרט את כל התהליכים שהביאו להפיכה וגם לא תספר את כל סיפור ההפיכה, אלא רק תעלה את הנקודות העיקריות, שמהם ניתן להסיק את השפעתה של המלחמה על המצב הפוליטי בסוריה שכפה על אסד את ההשתלטות על מערכות השלטון.

תוכן העניינים:
מבוא
מצב ההנהגה הסורית ערב המלחמה ומפלתו של הצבא הסורי
המחלוקות הפנימיות במפלגת הבעת', והשתלטות אסד על מוסדות השלטון
אסד מול ג'דיד: מאבק בין שתי אסכולות רעיוניות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ב-6 ביוני 1967 פרצה מלחמה כוללת בת ששה ימים במזרח התיכון. מלחמה זו שינתה את פניו של האזור כולו, ונתנה אותותיה לשינויים שיתחוללו בסוריה שלוש שנים לאחר מכן. מפלגת הבעת' בראשותו של צאלח ג'דיד, שלקחה את השלטון מידיו של אל-חאפט' ב-23 בפברואר 1966, הייתה במצב של דעיכה מתמדת כבר מתחילתה. דעיכה זו נגרמה כתוצאה ממדיניותם הפזיזה וחסרת הניסיון של חברי ההנהגה בראשותו של ג'דיד. גורמים רבים הפריעו לה במהלך שנות כינונה, והתבוסה הצבאית במלחמת ששת הימים הותירה אווירת נכאים מלווה בהאשמות הדדיות בקרב ההנהגה הסורית. שר ההגנה חאפט' אל-אסד החל משלב זה להוביל קו התנגדות לממשל ג'דיד שהסתיים בהפיכה צבאית ב-13 בנובמבר 1970. (2)
--------------------------------------------------------------------
2. זיסר, ‫אייל, סוריה של אסד :על פרשת דרכים (תל-אביב: הקיבוץ המאוחד, 1999) עמ' 26.

תגים:

סוריה · הפיכה · צבאית · הפיכות · צבאיות · אסד · הבעת' · 1967

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת ששת הימים והשפעתה על השלטון בסוריה", סמינריון אודות "מלחמת ששת הימים והשפעתה על השלטון בסוריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.