היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפסיכולוגיה של השכנוע

עבודה מס' 065801

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגותו של הפרופסור רוברט סיאלדיני כפי שמשתקפת בספרו INFLUENCE - THE PSYCHOLOGY OF PERSUASION"".

24,053 מילים ,30 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהגותו של הפרופסור רוברט סיאלדיני כפי שמשתקפת בספרו INFLUENCE - THE PSYCHOLOGY OF PERSUASION"". על פי סיאלדיני, מטרת ספרו היא לחשוף את הגורמים אשר מובילים אדם אחד לציית לאדם אחר באופן עיוור, ולאגדם לתוך טכניקות שכנוע המבוססות על עקרונות פסיכולוגים. בספרו מפרט סיאלדיני 6 טכניקות שכנוע אשר המשותף לכולן היא העובדה שהן עושות שימוש בתהליכים נפשיים וקוגניטיביים טבעיים של האדם. לטענת סיאלדיני, דרך הפעולה האוטומטית והלא מודעת של תהליכים נפשיים וקוגניטיביים אלו היא נקודת התורפה המשמעותית ביותר המאפשרת את ניצולנו על ידי אנשים וגופים זרים. רק במידה ונבין באופן מוחלט כיצד פועלות הדינמיקות הפנימיות הללו יהיה לנו סיכוי להימנע מליפול קורבן לניסיונות ניצול.
מטרתי בעבודה זו היא לתאר את טכניקות השכנוע אותן בודד סיאלדיני, להסביר את הרקע והעקרונות הפסיכולוגיים עליהם מושתתת כל טכניקה, ולעשות כל זאת תוך כדי שילוב מחקרים רלוונטיים מהספר ודוגמאות אישיות מהחיים. דגש מיוחד יושם על הבנת הצורך האנושי בשימוש במנגנונים אוטומטים ותת מודעים, כיוון שהבנת הצורך הנה המפתח למציאות הפתרון לניצול מנגנונים אלו בידי אחרים. כפי שיתבהר בהמשך, בספרו של סיאלדיני זיהיתי שלושה צרכים אנושיים בסיסיים, והטכניקות אשר בחרתי לנתח בעבודה זו נבחרו בצורה כזו אשר תשקף את צרכים אלו. בסיומה של עבודה זו אבקש לסקור את עבודתו של סיאלדיני מנקודת מבט ביקורתית. תקוותי היא שקורא עבודה זו יצא בסופו של דבר עם הבנה טובה יותר של דרך הפעולה של תחום השכנוע, הבנה אשר נעשית יותר ויותר הכרחית בעולמנו מיום ליום.

תוכן עניינים:
1. נושא העבודה
2. רקע תיאורטי
3. עיקרון ההדדיות
4. עיקרון המחויבות והעקביות
5. עיקרון ההוכחה החברתית
6. סיכום ודיון
7. דיון ביקורתי
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ספרו של סיאלדיני (CIALDINI, 1984) נפתח בדוגמא מעולם החי; מסופר על ההתנהגות של תרנגולות הודו כלפי גוזליהן, התנהגות אשר כוללת מתן חום רב והגנה. האמהות משקיעות את מרבית זמנן ומרצן בטיפול, חימום, וניקוי הגוזלים. אולם, מסתבר כי כל הפעילות האימהית שלהן כלפי גוזליהן מופעלת על ידי פעולה אחת בלבד של הגוזלים - השמעת קולות "ציפ-ציפ". מלבד קולות אלו, כל מאפיין אחר של הגוזלים, לדוגמא הריח שלהם, הצורה שלהם או המגע שלהם, לא ממלא כל תפקיד בזיהויים על ידי האם. בניסוי שערך Fox (Fox, 1974), הוא הכניס לכלוב של נקבת תרנגול הודו חתול בר מפוחלץ, חיה אשר בטבע משמשת כאויב טבעי של תרנגולי הודו. תגובת האם הייתה, כצפוי, מתקפה מיידית וחסרת פשרות. אולם, מאוחר יותר הכניס החוקר את אותו הפוחלץ, אלא שהפעם בתוספת של משדר קטן אשר מחקה את קולות ה-"ציפ-ציפ" של גוזלי ההודו. כעת, לא רק שהאם לא תקפה אותו, אלא היא לקחה אותו והניחה אותו תחתיה בתנוחת דגירה, כלומר, היא זיהתה אותו כאילו היה אחד מגוזליה.

תגים:

פסיכולוגיה · תקשורת · שכנוע

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפסיכולוגיה של השכנוע", סמינריון אודות "הפסיכולוגיה של השכנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.