היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שם החנות על החלטת הרכישה של הצרכן

עבודה מס' 065785

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר שבין החנות לצרכן ומידת ההשפעה הקיימת לשם החנות על החלטת הרכישה של הצרכן.

4,671 מילים ,2 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעבודה זו אני מעוניין לחקור דפוס התנהגות של בני אדם, העוסק באופן בו מושפעת החלטת הרכישה של הצרכן מהכרת שם החנות.
לצורך גיבוש השערות המחקר נעזרתי במאמר הבא:
Gerald E Smith & Thomas T Nagle (2002), "How much are customers willing to pay?" Marketing Research Chicago vol.14 (4) p.20-25

החוקרים Gerald ו- Thomas טוענים כי חברות רבות יוכלו להגדיל את רווחיהן אם יחקרו ויבינו מהו ערך המוצר כפי שהוא נתפס ע"י הצרכן.
אסטרטגית בנית המחיר אינה קלה לדבריהם, היא דורשת מחקר מעמיק ולעיתים גם השקעה כספית, אך יש בה כדי להביא להצלחה ולצמיחת היקף המכירות של החברה.
אם כך לדבריהם למחיר השפעה חשובה על החלטת הקניה, קביעת המחיר צריכה לעסוק יותר על מידע מהלקוח מאשר לעסוק בשאלה "עד כמה הלקוח מוכן לשלם?", דרך אפשרית לחקור את רצונות הצרכן, כחלק מבנית אסטרטגית המחיר היא קיום מחקר ע"י ראיונות אישיים באמצעות שאלון בנוי היטב.
במחקר אחר שנערך בנושא השפעת המחיר והכרת שם החנות על תפיסת המוצר בעיני הצרכן, נמצא כי הבנת השפעות המחיר והכרת שם החנות אפקטיבית הן לצרכן והן למוכר.
לדבריו חשוב להבין לא רק את משתנה המחיר, שם החנות והאיכות הנתפסת, אלא גם את יחס הצרכנים למשתנים אלו. במחקרו מצא כי צרכנים רבים מאמינים שהמחיר מעיד על איכותו של המוצר ובאמצעות נתונים אלו הם מחליטים מהו ערך המוצר בעיניהם, עם זאת מוצר שמחירו יעלה מעל הטווח המקובל יגרום לירידת ערכו הנתפס בעיני הצרכנים.
לטענתו רק לאחר עיבוד הנתונים בנוגע לגובה המחיר, איכות המוצר, מיקום החנות וכדומה, יחליט הצרכן האם לקנות את המוצר או לא.

אם כך, למחיר ולשם החנות יש השפעה על איכותו וערכו הנתפס של המוצר בעיני הצרכן. על מוצרים מסוימים יהיו מוכנים לשלם מחיר גבוה בשביל איכות ומוניטין החברה המשווקת, בתנאי שהמחירים בטווח הנורמל, אחרת לא ישלמו אלא יערכו סקר שוק וירכשו את המוצר המחיר המשתלם ביותר.
מתוך מחקרים אלו יוצאת שאלת המחקר שלי ובוחנת האם בסופו של דבר להכרת שם החנות תהיה השפעה גם על החלטת הרכישה של הצרכן.

שיטת הדגימה
אוכלוסיית המדגם: בעלי יכולת הקניה בישראל המחולקים לשתי קבוצות:
18-30 (צעירים) ו- 31 ומעלה (מבוגרים).
רשימת הדגימה: עוברים ושבים במרכזי קניות ושווקים במרכז הארץ.
גודל המדגם: 40 משיבים.
כלי המחקר: שאלון.
שיטה: את השאלון אחלק בקרב 20 עוברים ושבים בין הגילאים 18-30 ו-20 עוברים ושבים שהינם מעל גיל 31, במרכז הקניות. לאחר מילוי מכסת השאלונים, ארכז את הנתונים של כלל השאלונים ואבצע ניתוח בעזרת תוכנת ה- SPSS כדי לבדוק מתאם ומהימנות של השאלון.

בנוסף, אבדוק האם אכן קיימת השפעה של שם החנות ומידת המוכרות של על החלטת הרכישה.
לאחר מכן, אבצע חלוקה של הממצאים בהתאם לקבוצות הגיל כדי לבחון האם קיים הבדל ברמת השפעת שם החנות ומידת המוכרות שלה על החלטת הרכישה.

תוכן העניינים:
מבוא
שיטת הדגימה
השאלון וניתוח השאלות בשאלון
ממצאים
סיכום
נספחים

* עבודה זו במסגרת קורס שיטות מחקר.

קטע מהעבודה:

1. היכן אתה נוהג לערוך את עיקר הקניות שלך ?
שאלה זו באה לבדוק למעשה את דפוס הקניות של הנשאל בדגש האם הנשאל הינו אדם שנוהג לבצע את רוב הקניות שלו באותו מקום ללא קשר לסוג או למידת המוכרות של החנות.
ניתוח התשובה לשאלה זו, יכול להצביע על בסבירות גבוהה על כיוון מסוים על התנהגותו הצרכנית של הנשאל. כלומר, במידה והנשאל ענה כי הוא מבצע את קניותיו כל פעם בחנויות אחרות, ניתן להניח כי אדם זה אינו מושפע משם החנות או ממידת המוכרות שלה.

תגים:

שיטות · מחקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שם החנות על החלטת הרכישה של הצרכן", סמינריון אודות "השפעת שם החנות על החלטת הרכישה של הצרכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.