היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיפלומטיה של אסונות

עבודה מס' 065724

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מינוף סיוע בעיתות משבר למימוש אינטרסים מדיניים

3,708 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

שלילת עצם קיומו של האלטרואיזם, אינה נחלתם של הציניקנים בלבד. מומחים, פסיכולוגים, גורמי מקצוע ואנשים מן הישוב, קובעים כי בכל מעשה טוב גלום אגואיזם מסויים. אגואיזם, או לחילופין, קידום אינטרסים, גלום בכל מעשה פילנתרופי באשר הוא. קידום האינטרסים אינו חייב להיות חומרי. הרי כולם יודעים כי סיוע לקשישה לחצות את הכביש, אינו נושא תמורה חומרית כלשהי (אלא אם כן תחליט על שינוי צוואתה בעקבות מעשה טוב לב זה). יחד עם זאת, התחושה האישית והטפיחה העצמית על השכם מגלמות תמורה עצמית בעצם המעשה הטוב.
מאחר ואין מדובר בסמינר בפסיכולוגיה קלינית, אבקש להעלות את רמת הדיון לזירה הבינלאומית.
מדינות העולם המערבי נוהגות במתן סיוע הומניטארי, הן שוטף ורציף והן נקודתי. המדינות מקצות משאבים קבועים למען סיוע למדינות אפריקה ומגייסות את מלוא מרצן להצלת נפגעים באסון טבע רגעי ובלתי צפוי.

סיוע זה, דורש משאבים רבים המסתכמים בעלויות אסטרונומיות. האם ייתכן כי סיוע זה נולד אך ורק מרצונן הטוב של מדינות? אין ספק כי מקרים אלו עטופים בפילנתרופיה אמיתית. יחד עם זאת, אין גם ספק כי במקרים אלו גלומים גם אינטרסים מדיניים מובהקים. למשל:
* מדינה מערבית המגישה סיוע הומניטארי זוכה לתמיכה כמעט עיוורת מהמדינה המסתייעת (הישג חשוב כאשר מדובר בהצבעות גורליות באו"ם).
* מדינה המגישה סיוע הומניטארי זוכה להיכלל במועדון היוקרתי של מדינות העולם הנאור.
* סיוע בינלאומי מעניק למדינה המסייעת תדמית מעצמתית ומעמד יוקרתי בזירה של היחב"ל.

בעבודה זו, אנתח את צעדיה הדיפלומטיים של מדינת ישראל בתחום זה, אותו אני מכנה: "דיפלומטיה של אסונות".
מדינת ישראל, באמצעות יכולותיה הצה"ליות וניסיונה המר בהתמודדות בעיתות משבר, פיתחה יכולות מופלאות לסייע למדינות אותן פקדו אסונות טבע ו/או אסונות יצירי האדם. לצד זאת, מעניקה ישראל סיוע שוטף ורציף בתחומי מומחיות נרחבים בהם היא נושאת בעליונות עולמית, לדוג': פיתוחים חקלאיים, רפואה, טכנולוגיה ועוד.

לאורך השנים, נמנעה מדינת ישראל מלהסתתר מאחורי מסיכת הצביעות ועשתה מאמצים למינוף מהלכי הסיוע עד לכדי תמורות דיפלומטיות ומדיניות משמעותיות. בעבודה זו, אסקור דוגמאות מרכזיות בהן ישראל הגישה סיוע הומניטארי ומיהרה לקטוף את פירותיו הדיפלומטיים.
הסוגיות בהן אעסוק:
* הסיוע הישראלי לנפגעי רעידה האדמה בתורכיה - 1999.
* הסיוע הרפואי של ישראל לנשיא אריתריאה - 1993.
* פעילות מש"ב - המחלקה לשיתוף פעולה בין לאומי במשרד החוץ.

תוכן העניינים:
מבוא
הסיוע הישראלי לתורכיה - 1999
יחסי ישראל - אריתריאה: "האשפוז הדיפלומטי" - 1993
מש"ב - המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחסי ישראל תורכיה החלו לראשונה, באופן סימבולי כמעט לחלוטין, כבר בשנת 1949. זאת כאשר תורכיה הכירה במדינת ישראל ועצם קיומה . במסגרת הכרה זו, היתה תורכיה למדינה המוסלמית הראשונה בעולם שפתחה נציגות דיפלומטית רשמית בישראל .
בראשית שנות ה- 50, החלו יחסי ישראל תורכיה להתחמם ולצבור תאוצה. ביולי 1950, חתמו המדינות על הסכם מסחרי ובפברואר 1951 חתמו על הסכם המאפשר לקיים טיסות "אל על" לתורכיה ודרכה גם למדינות אחרות. המדינות הקפידו על חילופי משלחות בתחומים רבים ומגוונים ויחסיהן הכלכליים הלכו והתהדקו. ב- 1953 חתמו המדינות על הסכם תרבות רשמי והיחסים הדיפלומטיים עלו שלב, בין השאר באמצעות חילופי נספחים צבאיים (תורכיה היתה למדינה הרביעית בעולם בה הוצב נספח צבאי ישראלי).

תגים:

יחסי · חוץ · מדיניות · סיוע · הומנטירי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיפלומטיה של אסונות", סמינריון אודות "דיפלומטיה של אסונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.