היישום אינו מחובר לאינטרנט

מרד גטו וארשה כפי שהשתקף בעיתונות הארץ ישראלית

עבודה מס' 065634

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת העיתונים העבריים שהתפרסמו באותה עת בארץ.

3,967 מילים ,26 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

60 שנה מאז המרד ההרואי בגטו וארשה ביקשתי לבדוק מה ידע היישוב היהודי בארץ באותה תקופה על מרד זה. הבדיקה נערכה ע"י סקירת העיתונים העבריים שהתפרסמו באותה עת בארץ.
סקרתי ארבעה מתוך עיתוני התקופה: "דבר", "הארץ", "ידיעות אחרונות" ו"הבוקר".
מאז תחילת מלחמת העולם השניה התפרסמו בארץ ידיעות על הגליות, רציחות המוניות ומעשי זוועה שביצעו הגרמנים ביהודים - בשטחים שכבשו באירופה. בתחילה פורשו הידיעות על מצבם של יהודי אירופה כתופעת לוואי של המלחמה: בכל המלחמות סבלה האוכלוסייה האזרחית.

סקרתי בחיבור זה את העיתונות העברית בארץ ישראל מאותם ימים, במטרה לבדוק האם וכיצד סיקרה את המרד שהתרחש בגטו ווארשה. כל זאת בתקופה שבה היו דרכי הקשר עם אירופה מוגבלות ומצונזרות. בסיפרה "הנהגה במילכוד, היישוב נוכח השואה 1945-1942" כותבת דינה פורת כי במאי 1943 חברי הוועד הפועל הציוני הוזהרו: "אין כל ידיעה בטוחה לא לנו כאן ולא לחברינו בג'נבה ולא לחברינו בקושטא, אין ידיעה ברורה על שום דבר" לדבריה, אפילו ב אמצע יוני 44' אמר בן גוריון: "אין אנו יודעים את המצב בפולין לאמיתו" (1)
מטרת חיבור זה הינה לבדוק את המידע שהוגש לקוראים בארץ והאם הצליחה העיתונות העברית בארץ ישראל להעביר תמונה אמינה של האירועים שהתרחשו בחודשים ינואר - מאי 1943 בגיטו ווארשה.


תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- מרד גטו ווארשה
פרק ב' - המקורות העיתונאים ואמינותם
פרק ג' - הדיווחים על התקריות בחודש ינואר בגיטו ווארשה
פרק ד' - הידיעות בעיתונות על המרד בגיטו ווארשה באפריל- מאי 43'
סיכום
רשימה ביבליוגראפית ומקורות

קטע מהעבודה:

ביולי 1942 כשבוע לאחר הגירוש הראשון מגיטו ווארשה, בו גורשו כ260- אלף יהודים, התכנסו נציגי המפלגות ותנועות הנוער לדון באפשרות של תגובה אקטיבית. את היוזמה למרד נטלו נציגי תנועות הנוער והקימו את הארגון היהודי הלוחם - אי"ל(2). את הפיקוד על אי"ל קיבל בנובמבר 1942 מרדכי אנילביץ, איש "השומר הצעיר".
המרד בגיטו ווארשה כלל שני שלבים. השלב הראשון החל בינואר 1943, בעת הגירוש השני של יהודי ווארשה. קבוצה של חברי ארגון אי"ל שהייתה בין שורות המובלים לגירוש, החלה לירות בגרמנים והצליחה, להפתעתם, להרוג כמה מן החיילים והשוטרים הגרמנים . בנוסף, שלא כמו בגירוש הקודם, ביולי 1942, רבים מתושבי הגטו, שהבינו מהי כוונת הגרמנים הסתתרו ולא צייתו לפקודות הגרמנים להתאסף בנקודות האיסוף. כעבור ימים ספורים בלבד הסתיים הגירוש, ו"רק" כ-6000 אלפים יהודים נתפסו וגורשו.
---------------------------------------------------------------------
2. ארד. יצחק, (עורך), השואה בתיעוד. מבחר תעודות על חורבן יהודי גרמניה ואוסטריה פולין וברית המועצות, יד ושם, ירושלים, תשל"ח . תעודה 125

תגים:

גטו · ורשה · שואה · דבר · ידיעות · אחרונות · גרמניה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מרד גטו וארשה כפי שהשתקף בעיתונות הארץ ישראלית", סמינריון אודות "מרד גטו וארשה כפי שהשתקף בעיתונות הארץ ישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.