היישום אינו מחובר לאינטרנט

רצח הספורטאים במינכן 1972- יחסי ישראל וגרמניה

עבודה מס' 065598

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התרחש והתנהל אירוע טבח הספורטאים במינכן וכיצד השפיע הארוע על יחסי שתי המדינות?

18,340 מילים ,43 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בחרתי בנושא כיון שהוא מעמיק את הסתירה בין הרצון לשלום ואי היכולת להגיע אליו. ספורטאים ישראליים בחשש ובתקווה, הגיעו להתחרות ולהניף לראשונה את דגל ישראל בגרמניה וחלומם נגדע. לא רק חלומם אלא גם חייהם של אחד עשרה מן הספורטאים, זאת משום שהתחרות היוותה קרקע פורייה להרשים את העולם, כי הרצון והטרור הפלשתיני עומד וקיים.

שאלות המחקר
1. כיצד התרחש והתנהל אירוע טבח הספורטאים הישראליים באולימפיאדת מינכן ב1972?
2. כיצד השפיע, אם בכלל, אירוע הטבח, על היחסים בין המדינות ישראל וגרמניה?
3. איזה תפקיד ומדוע ממלא אש"ף באירוע הטבח?

השערות המחקר
1. ניהול אירוע טבח הספורטאים התנהל על ידי ממשלת גרמניה באופן ישיר, כאשר באופן עקיף ניסתה ממשלת ישראל לפעול אך נבצר ממנה.
2. אירוע הטבח השפיע על יחסי ישראל וגרמניה, הן ברמה המדינית והן ברמה הציבורית, לטווח זמן לא מבוטל ועניין זה בא לידי ביטוי בגורמים שונים.
3. אש"ף ותחתיו "ספטמבר השחור" נוטלים חלק חוזר ונשנה בטרור מול מטרות ישראליות, במקרה זה לראשונה מחוץ לגבולות ישראל.

את הנתונים להשערות אראה בגוף העבודה ואנסה לבדוק את נכונותם במציאות על סמך ניתוחם והבנתם.

שיטת המחקר
הינה איכותית, אשתמש במקורות ספרותיים מגוונים, עבריים וזרים, אשר מתמקדים ביחסים בין ישראל וגרמניה, טרום אירוע הטבח, כאלו שעוסקים בניתוח האירוע ואחרים שנוגעים להשלכות האירוע על היחסים בין המדינות. כמו כן איעזר בעיתונות ואתרים מקוונים ברשת, אשר גם כן מתייחסים לנושאים הללו. דוגמא לכך הוא עיתון "הארץ" מחודש ספטמבר בשנת 1972, אשר ילווה את עבודתי.

תוכן עניינים:
מבוא
1. פרק תיאורטי
2. סוגיית יחסי ישראל גרמניה
3. פרק מעשי- סכנות הטרור
-ניתוח מקרה בוחן: טבח הספורטאים
4. השלכות אירוע טבח הספורטאים
5. סיכום ומסקנות
6. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הטרור הבינלאומי לא צמח והתפתח מתוך רגשי מצוקה ותסכול חברתיים. הוא נובע בעיקרו משאיפות פוליטיות של מדינות תאבות התפשטות ושל ארגונים שעומדים לשירותן. ללא תמיכתן של מדינות אלו לא היה הטרור הבינלאומי אפשרי. פעולותיהם של ארגוני הטרור או של יחידים, לא היו מגיעות לכלל ביטוי בזירה העולמית ללא הסיוע הפעיל שהם מקבלים מצדן של ממשלות מסוימות. הניסיון לתרץ מעשי נבלה ב"יאוש" של יחידים או קבוצות, הוא כוזב ופשטני.
תופעת הטרור לא היתה מגיעה לעולם לממדים הרחבים הנוכחיים שלה אילולא נהנו ארגוני הטרור מתמיכתן הפעילה של מדינות. הטרור הפך לשיטת לוחמה עקיפה שמדינות אלו אימצו לעצמן ומשתמשות בה בהתמדה: לוב, איראן, סוריה, מדינות אירופה המזרחית. הן מספקות לטרוריסטים מקלט, אימונים, כסף, נשק, תחבורה. (נתניהו, הטרור, עמוד 25)

תגים:

הסכם · השילומים · אולימפיאדת · מינכן · 1972 · רצח · הספורטאים · טרור

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רצח הספורטאים במינכן 1972- יחסי ישראל וגרמניה", סמינריון אודות "רצח הספורטאים במינכן 1972- יחסי ישראל וגרמניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.