היישום אינו מחובר לאינטרנט

אירועי כיכר טיינאנמן

עבודה מס' 065596

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת אירועי יוני 1989 על יחסי ארצות הברית וסין

4,629 מילים ,15 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

תוך עשור אחד בין השנים 1989-1978 שינתה סין את פניה וממדינה שהייתה חסומה לחדירה מערבית במשך שלושה עשורים, הפכה לשוק המזמין השקעות מערביות במטרה לעלות על מסלול של מודרניזציה כלכלית. חדירתו הכלכלית של המערב הייתה מלווה גם בהחדרת רעיונות ובהשפעות תרבותיות ופוליטיות בלתי רצויות מבחינתה של ההנהגה הסינית. למרות המגמות של מעבר לשוק כלכלי חופשי לא הייתה ההנהגה הסינית מוכנה לוותר על שליטתה הפוליטית המוחלטת ומשום כך דאגה היא להדביר כל ניסיון לערער על הריכוזיות והיציבות בזירה הפוליטית.

ניסיון מסוג זה התרחש ביוני 1989 בזמן האירועים בכיכר טיינאנמן אשר היוו הפרה בוטה של זכויות אדם בסיסיות. מכיוון שמאז ומתמיד הניף המערב בכלל וארצות הברית בפרט את דגל הדמוקרטיה והשמירה על זכויות וחירויות האדם הבסיסיות, סביר היה להניח כי האמריקאים לא יעברו לסדר היום להתרחשויות אלה אשר אף זכו לכינוי "טבח". לרבים ברור היה כי ארצות הברית תגיב בצורה חמורה בנצלה בין השאר את הסיוע והקשרים הכלכליים להם כה נזקקה סין באותה עת. לכל ברור היה כי התגובה לאשר התרחש במזרח תהיה קשה וכי ארצות הברית תטיל על מפרי הערכים הבסיסיים, בהם האמינה, סנקציות קשות.

עבודה זו תדון בהשפעת אירועי יוני 1989 על יחסי ארצות הברית וסין ולבחון האם הייתה התגובה האמריקאית הולמת את חומרת האירועים או שמא הייתה זו תגובה "מן הפה לחוץ" בלבד כאשר האינטרסים הכלכליים והפוליטיים גוברים בדחקם את ערכיה הבסיסיים של אמריקה לקרן זווית. לבחינת הנושא נסקור במבוא לעבודה זו את התקופה טרם אירועי יוני 1989 בעשור למן נפילתו של מאו. בפרק הראשון של העבודה נתמקד בתיאור אירועי טיינאנמן ובהתפתחויות שהתחוללו בעקבותיהם בסין. בפרק השני ננתח את משמעות הפרת זכויות האדם בסין במסגרת יחסיה המתחדשים של סין עם ארצות הברית ואילו בפרק השלישי נסקור את המשמעות הכלכלית להפרות אלה של זכויות האדם וליחסי ארצות הברית - סין לאחר האירועים. הפרק הרביעי של העבודה יעסוק בחידוש היחסים הכלכליים בין שתי המדינות ובחזרתם למצב של טרם התרחשות האירועים.

תוכן העניינים:
פתח דבר
מבוא
פרק ראשון: אירועי טיינאנמן
א. הטבח במפגינים
ב. סין בעקבות האירועים
פרק שני: זכויות האדם - תיאור וניתוח
א. הפגיעה בזכויות האדם
ב. תגובת ארצות הברית
פרק שלישי: המתיחות בין ארצות הברית וסין
א. השיפור הכלכלי
ב. המשבר ביחסים
ג. השעיית מעמדה כ- MFN
פרק רביעי: חידוש היחסים
א. הפיוס בין המדינות
ב. יחסי סין - ארצות הברית בשנים האחרונות
סיכום ודיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הסתלקותם של ג'ו אן-לאי ומאו צה-דונד במהלך שנת 1976 סימלה את כניסתה של סין לעידן חדש ברבע האחרון של המאה הנוכחית. לאחר אנרכיה שלטונית שנמשכה כשנתיים הצליחה ההנהגה הסינית בראשותו של דנג סיאו-פינג להשתלט על המצב. סיומו של עידן דור המייסדים הצביע על פתיחת שלב חדש שעמד בסימן מנהיגותו של דנג אשר הפסיק את המהפיכה התרבותית, התיר את רסן הקומוניזם הדוגמטי ואת המעבר לשלטון קומוניסטי חדש ששם את הדגש על שגשוג כלכלי ועלייה ברמת החיים מחד, והידוק הקשרים עם המערב וארצות הברית בעיקר, מאידך. אבי "ארבע המהפיכות" יזם רפורמות רבות שאחת המשמעותיות ביותר הייתה עידוד השקעות זרות שהפכו את סין לשוק המזמין השקעות מערביות. במשך למעלה מעשור היו תושבי העם הסיני עדים לשינויים אדירים לבלי הכר אשר כונו בשם "המהפיכה הסינית השניה" (Harding, 1987: 1).

תגים:

מהפיכה · תרבותית · המהפכה · הסינית · השניה · טייננמן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אירועי כיכר טיינאנמן", סמינריון אודות "אירועי כיכר טיינאנמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.