היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדתה של גולדה כלפי נושא השילומים

עבודה מס' 065592

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התנהלותה בתקופת החתימה על הסכמי השילומים עם גרמניה בשנים 1951 - 1952.

5,840 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

שנות השישים הביאו עמן מעבר לשיטת "הקורפורטיזם הליברלי" בישראל. משמעה של שיטה זו הינה קיומם של אירגונים גדולים הדואגים לחבריהם, אך ההשתייכות לאירגונים אלו היא בבחינת רשות. בין הקורפורציות הגדולות ניתן למנות בישראל את קורפורציית המעסיקים (שכוללת את "התאחדות התעשיינים" ואת "התאחדות הסוחרים") את ההסתדרות ואת הממשלה. גולדה היתה חברה במפלגת העבודה והיה לה חוג שתמך בה.
מעבר זה בחלוף השנים בין השיטות מביא אותנו גם להניח כי דפוסי קבלת ההחלטות ומעמדם של רוה"מ בישראל השתנה. קבלת ההחלטות בישראל דומה לדגם של גניס ומאן(1).
כיום נראה שינוי שמתחיל בנושא זה בישראל. גם מעמדו של רוה"מ בישראל השתנה. רוה"מ בישראל עומד לכאורה בראש מערכת חזקה אבל סמכויותיו פחותות יותר מעוצמת רוה"מ בשיטה הקבינטית. עם זאת רוה"מ בישראל יכול לעשות די הרבה גם במערכת הישראלית דוגמת קביעת סדר היום, ניהול הישיבות, ניסוח החלטות הממשלה, מעקב אחרי ביצוע החלטות הממשלה, מינוי ועדות שרים, יכולת לפטר שרים ועוד. מוסד זה של ראשות הממשלה בישראל ראוי להזכיר, הוא תוצר של מאבק מוסדי ומאבק אישי, שראשיתם במאבק בין בן גוריון לוויצמן ובין תנועת העבודה והציונות הכללית.
ראשי ממשלתנו הם תולדה מובהקת של המעבר והשינוי שחל במערכת הישראלית. עיקר החינוך והסוציאליזציה הפוליטית של מנהיגים אלו נרכשו באקזקוטיבה. השנים הארוכות במוסדות אלו הטביעו חותמן על אופיים של מנהיגים אלו, על תיפקודם ועל דרכי קבלת החלטות שלהם.
המעבר לחברה ליברלית גזר גם את דחיפת המערכת להתקבצות במרכז. המין האנושי לדעת ג'יימס מקגרגור בורנס התעסק מאז ומתמיד ועודו מתעסק בצורה כמעט אובססיבית בנושא העוצמה והמנהיגות (2).
מקס וובר הגדיר עוצמה, למשל, בצורה הבאה:
"POWER IS THE PROBABILITY THAT ONE ACTOR WITHIN A SOCIAL RELATIONSHIP WILL BE IN A POSITION, TO CARRY OUT HIS OWN WILL DESPITE RESISTANCE, REGARDLESS OF THE BASIS ON WHICH THIS PROBABILITY REST"1.

מטרת העבודה הוא לסקור פרק בחייה של אישיות ציבורית- במקרה שלנו גולדה מאיר בתקופת החתימה על הסכמי השילומים עם גרמניה בשנים 1951 - 1952. תכלית העבודה הוא להעריך את התנהגותה בתקופה הנוכחית.
----------------------------------------------------------------------
1. גניס ומאן, תהליכי קבלת החלטות, עמוד 13.
2. BURNS MACGREGOR JAMES, LEADERSHIP, P. 9

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 מיהו מנהיג
2. קורותיה של גולדה (על פי אתר האינטרנט של הממשלה)
3. פרוט ההסכם
3.1 המהלכים לקראת ההסכם
3.2 בעד ונגד השילומים
4. עמדתה של גולדה
4.1 עמדתה טרם קבלת החוק
4.2 השוואת עמדתה לעמדות הציבור לאיחוד גרמניה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גולדה מאיר נולדה בקייב ב-3 במאי 1898. בשל מצוקה כלכלית היגרה משפחתה לארה"ב ב-1906, שם השתקעה במילווקי, ויסקונסין. בתקופת לימודיה הצטרפה לתנועה הציונית "פועלי ציון". היא עלתה לארץ ב-1921 עם בעלה, מוריס מאירסון, והתיישבה בקיבוץ מרחביה.
ב-1924 עברה לגור בתל אביב והתקבלה לעבודה בהנהלת חשבונות במשרד לעבודות ציבוריות. בראשית שנת 1928 החלה לכהן בתפקיד מזכירת מועצת הפועלות. בין השנים 1934-1932 הייתה שליחה בארה"ב ושימשה מזכירת ארגון הנשים.
עם שובה לארץ, חזרה גולדה מאיר לפעילות במועצת הפועלות. היא נבחרה למערכת "דבר פועלת", ונמנתה עם מייסדי חברת "הבונה" ומנהליה. ב-1937 יצאה לגיוס כספים עבור חברת הספנות "נחשון" שהוקמה ביוזמתו של דוד רמז. ב-1939 שבה לארץ וכיהנה בתפקיד ראש המחלקה לעזרה הדדית של ההסתדרות, ויושבת הראש של הוועד המפקח של קופת חולים. בין יתר תפקידיה הייתה חברת הנהלת "מציב" שהייתה קרן שנועדה לדאוג למשפחות ששיכלו את מפרנסיהן, ועמדה גם בראש הוועדה המרכזית של "משען".

תגים:

אדנאואר · גרמניה · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדתה של גולדה כלפי נושא השילומים", סמינריון אודות "עמדתה של גולדה כלפי נושא השילומים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.