היישום אינו מחובר לאינטרנט

קליטת העולים מברית המועצות

עבודה מס' 065525

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור בעיות סוציולוגיות שנוצרות אצל עולים חדשים מברית המועצות בישראל.

4,585 מילים ,37 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

קליטת יהודי בריה"מ היא הקליטה הגדולה ביותר בתולדות המדינה לאחר העליה החמישית. עליה זו מאופיינת ע"י שני גלי עליה גדולים ביותר, בשנות השבעים ובשנות התשעים. בשנת 1990 מסתמנת פריצת דרך בעליה, שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בתשעת החודשים הראשונים של עליה זו עלו לישראל כמעט 100,000 עולים מבריה"מ- גידול של 763% בהשוואה לשנת 1989. מספר זה של עולים מבריה"מ הגיע לישראל ב-16 שנים עד לעליה זו .
מגוון העזרה הוא רחב מאוד אולם למרות זאת לא כל העולים מרוצים בארץ מבחינות שונות. חלקם לא מרוצים מצורת הקליטה וחלקם לא מרוצים מהמשך הטיפול בהם או מהצלחתם בקליטה ובהתערות הפנימית.
דוגמא לבעיות קליטה אפשר למצוא בקליטת מורים במשרד החינוך. כשהחלה העליה המסיבית לישראל בשנת 1989, הגיעו כ-15,000 עולים מורים. 900 מהם הצליחו להיקלט במערכת החינוך; נקלטו בעיקר המורים שלימדו מקצועות ריאליים ומאידך והמורים במקצועות ההומניים לא הצליחו להיכנס למערכת החינוך. לאחרונה התפרסם בעיתון כי בבי"ס מקיף גילה בירושלים תלמידים היכו מורה רק משום שהוא עולה מרוסיה. תוך כדי מעשה קראו לעברו שוב ושוב "רוסי מסריח". ההורים באותו בי"ס ביקשו מהמנהלת להחליף את המורה למתמטיקה משום שהיא אינה יודעת עברית ("מעריב", 2.2.2001).

תוכן העניינים
1 מבוא
1.1 הצגת הנושא
2 סקירת הספרות
2.1 מאפייני העליה ותיאוריות על קליטת מהגרים
2.2 הצלחת קליטת העליה
2.3 קליטת העליה בשוק התעסוקה
2.4 השפעת השפה על הקליטה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העליה לישראל שונה במהותה מההגירה במובנה המקובל בשל המימד הרעיוני רגשי הקשור בה. דבר זה משפיע על ציפיות העולה לשייכות ולקשר מחד, ועל מחויבות החברה הקולטת לסייע לתהליכים אלה מאידך (רוזנבאום 1991).
הגירה מהווה שינוי בסביבה הפיזית החברתית והתרבותית של העולה ולכך יש השפעות על התפקוד האישי והבינאישי של הפרט ו\או על הקבוצה. איזנשטט (1987) בגישתו הסוציולוגית מציין את הפגיעה בביטחון האישי והחברתי של הפרט כפרי הניתוק מגורמי התמיכה הנורמטיביים של היחיד: משפחה, חברים, שכנים- דהיינו אובדן הקשר עם מבנים חברתיים.

תגים:

הגירה · עליה · רוסי · חברה · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קליטת העולים מברית המועצות", סמינריון אודות "קליטת העולים מברית המועצות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.